Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TX Logistik AB a lansat o nouă conexiune intermodală între Göteborg, Eskilstuna și Umeå. Subsidiara TX Logistik AG din Germania, care aparține Mercitalia Logistics (Grupul FS Italiane), își extinde astfel rețeaua din Suedia.

Noua rută va fi operată cu două curse dus-întors pe săptămână și cu 32 de unități de încărcare pe tren. În plus față de toate tipurile de remorci cu macara, semiremorcile care nu sunt macarale pot fi încărcate pe șine rapid și ușor cu ajutorul sistemului de manipulare Nikrasa TX, fără a fi necesară modificarea standardelor existente în terminale, pe vagon și pe șine. Este disponibil un număr corespunzător de plăci Nikrasa. Noua conexiune, pentru care TX Logistik asigură ea însăși toate serviciile, este operată ca un sistem de tren deschis și este deja utilizată de transportatori de marfă renumiți.

Trenul intermodal are nevoie de aproximativ șase ore pentru a călători de la terminalul intermodal Arken din portul Göteborg de pe coasta de vest a Suediei până la terminalul intermodal Eskilstuna (la vest de Stockholm). După manipularea remorcilor necesare acolo și preluarea de noi unități, călătoria continuă spre Umeå, în nord, unde durează aproximativ 14 ore pentru a ajunge la terminalul intermodal de acolo. TX Logistik este în prezent singura companie feroviară de marfă care utilizează ruta Botnia Railway de-a lungul coastei de est a Suediei, pe care trenurile de marfă pot circula cu viteze de până la 120 km/h. Acest lucru este posibil deoarece TX Logistik utilizează pe această linie locomotive moderne ETCS, care sunt echipate cu sistemul european de control al trenurilor. Noua conexiune consolidează rețeaua TX Logistik în Suedia. Compania este deja unul dintre cei mai importanți furnizori de transport feroviar intermodal de marfă din această țară. De exemplu, cu șapte călătorii dus-întors pe săptămână, pe ruta dintre Trelleborg, Malmö și Eskilstuna este operat un sistem de trenuri deschise. TX Logistik transportă produse alimentare pentru lanțul de magazine Coop, cu zece curse dus-întors pe săptămână între Kjula (foarte aproape de Eskilstuna) și Malmö, iar pentru Lkw Walter este operată o conexiune de tren bloc ca tren al companiei, cu trei curse săptămânale dus-întors între Trelleborg și Eskilstuna. Acest serviciu este completat de servicii de tracțiune, care sunt furnizate pentru partea scandinavă a rutei în cadrul relațiilor europene TX.

TX Logistik AG a înregistrat o cerere semnificativă pentru transporturi internaționale de deșeuri pe calea ferată în cursul anului 2023. Compania de logistică feroviară, deținută în totalitate de Mercitalia Logistics (Gruppo FS Italiane), se așteaptă ca până la finalul anului transporturile să se tripleze și să ajungă până la 850 de trenuri pe an.

TX Logistik a reușit să transfere numeroase transporturi de deșeuri de la rutier la feroviar, în special pe rutele coridorului european nord-sud. Printre altele, compania transportă deșeuri urbane transfrontaliere către centrele de reciclare din mai multe țări europene. Odată cu achiziția recentă a companiei de transport feroviar de marfă Exploris Deutschland Holding, vor exista și noi oportunități și capacități pentru astfel de transporturi, întrucât Exploris se ocupă în principal de transportul feroviar de marfă în sectorul transportului convențional.

Încă de la început, TX Logistik s-a specializat în transportul deșeurilor din diverse industrii în divizia de transport feroviar de marfă. Compania din Troisdorf este certificată ca specialist în gestionarea deșeurilor pentru transportul unor astfel de deșeuri din 2002. Cel mai recent audit, în care TX Logistik a fost certificată ca îndeplinând permanent cerințele de înaltă calitate pentru transportul de deșeuri periculoase și nepericuloase pe calea ferată în Europa, a fost cu succes finalizată în august 2023.

Conform reglementărilor pentru companiile specializate în gestionarea deșeurilor în temeiul Legii privind ciclul închis al substanțelor și gestionarea deșeurilor (Kreislaufwirtschafts- und Abfallgesetz), certificatul necesită dovezi regulate a expertizei personalului, cerințele tehnice pentru transportul adecvat, gestionarea completă a documentelor și a datelor, precum și a legilor și acoperirea asigurărilor. Formarea angajaților și mai departe educația este deosebit de importantă în acest context, deoarece un număr mare de cerințe de mediu și de reglementări de transport trebuie respectate la transportul deșeurilor peste granițe.

Trecerea deșeurilor pe calea ferată aduce beneficii și mediului. Un tren de marfă generează doar aproximativ un sfert din cantitatea de CO₂ de tonă-kilometru decât un camion. Acest lucru are un efect și mai mare cu cât traseul este mai lung și cantitățile transportate mai mari. Prin urmare, transportul feroviar de marfă aduce o contribuție decisivă la reducerea emisiilor de dioxid de carbon.