Copenhaga, Danemarca – Compania A.P. Moller – Maersk (Maersk) a comandat șase nave container de dimensiuni medii – toate având motoare cu combustibil dublu, capabile să funcționeze cu metanol verde.
Navele au o capacitate de 9.000 TEU (containere standard) și vor fi construite de Yangzijiang Shipbuilding Group în China, urmând a fi livrate în perioada 2026-2027.
Maersk își continuă angajamentul de a comanda numai nave noi, care pot utiliza combustibili verzi.
Prima navă de containere cu metanol a fost comandată de Maersk în 2021, iar după doar doi ani, portofoliul global de comenzi se ridică la peste 100 de nave cu metanol
În prezent, prin comandarea a încă șase nave, Maersk are în comandă 25 de nave echipate cu metanol.
Navele vor avea motoare cu combustibil dublu, capabile să funcționeze atât cu metanol, cât și cu păcură. De asemenea, vor înlocui navele existente din flota Maersk și vor contribui la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. Se estimează că noile nave vor reduce emisiile anuale de CO₂ ale Maersk cu aproximativ 450.000 de tone pe an, atunci când vor funcționa cu metanol verde.
Obiectivul companiei este de a ajunge neutri în emisii de carbon până în 2040. Totodată, Maersk intenționează să contribuie în lupta împotriva schimbărilor climatice și să reducă impactul asupra mediului înconjurător.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit