Ad
Ad
Ad

Alstom, lider global în mobilitate inteligentă și durabilă, a livrat către Metrorex, operatorul metroului bucureștean, un simulator avansat de conducere pentru trenurile de metrou Metropolis de pe linia 5, ca parte a contractului său de material rulant. Simulatorul integrează cele mai noi caracteristici și capacități ale tehnologiilor de realitate virtuală pentru a instrui mecanicii și tehnicienii să opereze trenurile de metrou în condiții de siguranță și eficiență. Simulatorul a fost instalat în incinta Metrorex, în special la stația Valea Ialomitei de pe linia 5. Clientul a semnat testul de acceptare a amplasamentului.

Simulatorul reproduce elemente reale, cum ar fi liniile, stațiile, depoul și echipamentele de semnalizare și creează scenarii realiste utilizând tehnologia Realității Virtuale, creând o „dublură digitală” a infrastructurii și a materialului rulant ca sistem. Acesta include, de asemenea, o replică în mărime naturală a cabinei mecanicului de pe trenurile de metrou Alstom Metropolis care va circula pe linia 5. Linia 5 este prima linie de metrou din București și din România care va fi echipată cu sistemul de control al traficului CBTC (Communication-Based Train Control), cu intervale de succedare între trenuri de 90 de secunde.

„La Alstom, siguranța circulației este principala noastră preocupare și este integrată în fiecare etapă a procesului nostru de proiectare pentru a îmbunătăți experiența pasagerilor. Cu progresele tehnologice disponibile în prezent, putem crea un mediu de instruire sigur pentru viitorii mecanici și tehnicieni, asigurându-ne că aceștia stăpânesc abilitățile necesare pentru a opera în mod responsabil cea mai recentă generație de material rulant.”,

a precizat Gabriel Stanciu, directorul general Alstom pentru România, Bulgaria și Moldova.

Folosind această tehnologie avansată, Metrorex își va pregăti instructorii, care, la rândul lor vor instrui apoi mecanicii de tren în vederea operării cu pasageri. În timpul modulului de formare, instructorii pot simula condițiile de trafic și pot anticipa eventualele probleme care pot apărea în timpul operațiunilor. Șase instructori vor finaliza în curând un program riguros de formare cu experții Alstom pentru a se califica în vederea instruirii viitorilor mecanici. Sistemul imită îndeaproape caracteristicile exacte ale liniei 5, cu replici digitale ale stațiilor, peroanelor, semnalelor și altor echipamente, cum ar fi balizele și punctele de acces radio.

Alstom oferă cea mai largă gamă de simulatoare de conducere și a instalat mai mult de 125 de simulatoare la clienții din întreaga lume. Simulatoarele Alstom sunt singurele de pe piață care oferă o experiență avatar complet imersivă, oferind o experiență de instruire “din perspectiva primei persoane”, nu numai pentru conducerea trenului, ci pentru tot ceea ce face mecanicul, inclusiv ieșirea din cabină, plimbarea prin tren și în afara trenului.

Linia 5, pusă în funcțiune în septembrie 2020, utilizează în prezent un sistem de semnalizare convențional furnizat tot de Alstom. Odată cu implementarea completă a sistemului CBTC, care este compatibil cu noile trenuri Alstom echipate cu unități de semnalizare CBTC la bord, linia 5 va oferi o experiență de transport cu metroul mai eficientă și mai sigură. Alstom este lider mondial pe piața CBTC, cu soluțiile sale avansate și de înaltă calitate de semnalizare urbană în serviciu pe 180 de linii din întreaga lume.

Primele patru trenuri de metrou Metropolis pentru linia 5 sunt deja în România, trecând prin testele obligatorii pentru a obține aprobarea tehnică din partea autorităților feroviare, înainte de a fi puse în funcțiune pe cea mai modernă linie de metrou din București.

Soluțiile de metrou Metropolis ale Alstom, lider de piață, răspund diferitelor nevoi ale clienților din întreaga lume și sunt concepute pentru a face orașele să respire timp de peste 60 de ani. Peste 80 de clienți operează metrourile Alstom, iar mai mult de 35.000 de trenuri de metrou au fost comandate sau sunt în funcțiune în peste 70 de orașe din 40 de țări.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunță că de la 1 august Metrorex și STB își armonizează oferta comercială, ca un prim pas spre integrarea transportului în comun din București și zona metropolitană.

Acum biletele comune oferă acces pentru 90 minute în rețeaua supraterană și un acces la rețeaua de metrou. Iar de la 1 august o călătorie cu metroul sau transportul în comun terestru va costa 3 lei, iar un bilet comun STB / Metrorex va fi 5 lei. Pentru suma de 5 lei, un călător va beneficia de o călătorie cu metroul și de 90 de minute în transportul în comun terestru. Un abonament de 24 de ore va costa 8 lei, iar abonamentul comun STB / Metrorex pentru 24 de ore va fi 14 lei. Noutatea la abonamentele de 24 și 72 de ore este că vor fi valabile chiar 24 de ore de la momentul emiterii, eliminându-se astfel abonamentul „de zi” care, cumpărat la ora 18:00, de exemplu, era valabil doar 6 ore din acea „zi”.

Ambele societăți introduc și opțiuni favorabile pentru companiile care doresc să-și susțină angajații să folosească transportul în comun. Vor exista abonamente de o lună, 6 luni și 12 luni, ale căror prețuri vor fi de 80 de lei separat pentru fiecare dintre rețele (140 de lei în comun STB / Metrorex), 400/700 de lei, respectiv 700/1.200 de lei.

Ambele companii oferă posibilitatea de recuperare a abonamentelor nominale în caz de pierdere dacă titularii se prezintă cu actul de identitate, iar abonamentele vor fi emise din nou pe numele lor Armonizarea tarifelor la transportul în comun din București implică și o creștere tarifară.

În cazul STB, o călătorie crește de la 1,3 la 3 lei (sau 10 bilete pot fi achiziționate cu 25 lei), iar în cazul metroului prețul unei călătorii crește de la 2,5 lei la 3 lei.

Pentru STB este prima actualizare a tarifelor de călătorie din 2008, iar la metrou, ultima ajustare a fost în 2014.

Potrivit estimărilor, încasările suplimentare generate de această măsură se vor reflecta direct în condițiile de călătorie, prin investițiile pe care cele două companii le vor putea efectua.

Atât ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, cât și Primarul General al Municipiului București, Nicușor Dan, îi încurajează pe bucureșteni să opteze pentru un transport în comun terestru și cu metroul, care, la fel ca în toate capitalele europene, reprezintă o soluție pentru degrevarea traficului și o alternativă mai puțin poluantă la traficul auto.