Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Potrivit ACEA, în România, în primele nouă luni ale anului, piața vehiculelor comerciale noi s-a contractat cu 35,5%, de la 20.552 unități înmatriculate anul trecut, la 13.247 de unități.

Pe segmentul vehiculelor comerciale ușoare noi (LCV), de până la 3,5 t, înmatriculările au scăzut în primele nouă luni cu 29,6%, de la 13.749 de unități în perioada similară a lui 2019, la 9.674 de unități.

În primele nouă luni, în România au fost înmatriculate 2.792 de vehicule comerciale grele (HCV), de peste 16 t, în scădere cu 43,4% față de aceeași perioadă a anului anterior.

Pe segmentul mediu (MHCV), din ianuarie până în septembrie au fost înregistrate 2.983 de camioane noi, în scădere cu 42,1% față de perioada similară a lui 2019.

În primele nouă luni ale anului, piața UE pentru vehiculele comerciale noi s-a contractat cu 24,5%, totalizând 1.206.259 de unități, anunță ACEA. În pofida recuperărilor din septembrie (+13,3%), consecințele economice ale pandemiei COVID-19 continuă să cântărească asupra cererii generale din acest an. Ca urmare, în perioada ianuarie – septembrie 2020, toate cele 27 de piețe ale UE au înregistrat scăderi de două cifre, inclusiv piețele mari: Spania (-33,0%), Italia (-21,7%), Franța (-21,6%) și Germania (-21,4 %).

Pe segmentul vehiculelor comerciale ușoare noi (LCV), de până la 3,5 t, înmatriculările din UE au scăzut în primele nouă luni cu 22,8%. Între cele mai mari patru piețe ale UE, Spania a înregistrat din nou cea mai puternică scădere a cererii (-33,5%), urmată de Italia (-21,7%), Franța (-20,6%) și Germania (-18,6%).

În primele nouă luni, în UE au fost înmatriculate 140.159 de vehicule comerciale grele (HCV), de peste 16 t, în scădere cu 34,9% față de aceeași perioadă a anului anterior. Toate cele 27 de piețe din UE au înregistrat scăderi procentuale de două cifre, inclusiv Germania (-33,5%), Franța (-32,3%), Spania (-26,5%) și Italia (-20,2%).

Pe segmentul mediu (MHCV), din ianuarie până în septembrie au fost înregistrate în UE 175.857 de camioane noi, în scădere cu 32,6% față de perioada similară a lui 2019. Piețele mari de camioane au fost afectate de contracții semnificative ale cererii: Germania (- 30,6%), Franța (-30,5%), Spania (-25,7%) și Italia (-19,8%).