Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

In cadrul conferintei anuale, MHS Truck & Bus a anuntat rezultatele pentru 2019 care, in conditiile unei piete de vehicule grele noi aflata in scadere, a inregistrat o crestere de 0,8% a cotei de piata fata de 2018. Importatorul si distribuitorul camioanelor MAN a inregistrat si o dublare a numarului de contracte de service si o crestere de 13,2% a lucrarilor. Pe segmentul de comerciale grele noi pentru constructii cota de piata inregistrata a fost de 26%.

La nivelul intregului grup, Automobile Bavaria si MHS Truck & Bus au raportat o cifra de afaceri de 415 milioane de euro, in crestere cu 12,4% raportat la 2018. Doar in Romania MHS Holding a vandut 4.693 de unitati, automobile noi si rulate vandute prin reteaua de dealeri Automobile Bavaria, precum si camioane si autobuze vandute prin MHS Truck & Bus.
Statistica inmatricularilor de vehicule comerciale mari arata o scadere a pietei de 8%. „MAN a reusit sa castige cota de piata in crestere cu 0,8% in conditiile unei scaderi a pietei. Astfel, am reusit sa livarm in jur de 1.270 de unitati (noi, rulate si autobuze). Cele mai vandute modele au fost din gama vehiculelor de constructii si specializate“, a declarat Claudia Iordache director executiv MHS Truck & Bus.
Pe piata vehiculelor de constructii si specializate grele noi, MHS Truck & Bus a inregistrat o cota de piata de 26%, adjudecandu-si astfel pozitia de leader. Cele mai solicitate modele in 2019 au fost MAN TGX 18 t 4×2 (autotractor), MAN TGS 41 t 8×4 (autobasculanta) si MAN TGS 35 t 8×4 (autobetoniera). MHS Truck & Bus Group a livrat si cateva flote in 2019. Astfel, pe segmentul de transport international grupul a livrat o flota de peste 30 de camioane si doua flote de peste 20 de camioane, iar pe segmentul de transport distributie o flota de peste 30 de camioane. Segmentul dedicat transportului de pasageri a fost mai slab reprezentat in 2019, MHS livrand doar sapte unitati catre clientii sai.

MHS Holding si producatorul german Ziegler, unul dintre liderii mondiali in constructia de autospeciale pentru stingerea incendiilor si interventie rapida, au anuntat recent incheierea unui parteneriat pentru asamblarea de suprastructuri Ziegler destinate pietei locale si tarilor din Europa de Sud-Est. Colaborarea functioneaza sub umbrela unei noi companii – MHS Ziegler – autospecialele urmand sa fie asamblate la Sibiu, pe baza unor kituri livrate din Germania. Este vorba de un produs premium, care respecta standardul producatorului german.

In opinia directorului MHS Holding, Gerd Schneider, la ora actuala o mare parte din echipamentele de interventie sunt depasite, iar prin infiintarea acestui parteneriat s-a realizat un pas important in vederea satisfacerii cu succes a cerintelor moderne ale Romaniei in industria pentru stingerea incendiilor. Atat Ziegler, cat si MHS Holding au un nivel ridicat de experienta pe pietele in care activeaza, putand astfel oferi impreuna foarte usor solutiile complete necesare. In afara asamblarii si productiei de suprastructuri pentru stingerea incendiilor, cele doua companii au in vedere si activitatea de vanzare si de service.
Evenimentul de lansare a noului parteneriat a avut loc la sediul MHS Truck&Bus din Sibiu, acolo unde, de altfel, va fi realizata si asamblarea vehiculelor, ocazie cu care a fost prezentata o autospeciala MAN TGM 13.290 (13 t si 290 CP), 4×4, complet echipata pentru acest tip de interventii, cu o cabina pentru echipaj cu sapte locuri si rezervor de 2.000 de litri. Cabina este echipata cu tuburi de oxigen pentru fiecare loc, inclusiv airbaguri pentru pompieri. In plus, pe langa accesoriile specifice sistemelor de interventie, vehiculul dispune de multe solutii care usureaza munca pompierilor, de la un sistem inteligent de iluminare interioara, bazat pe tehnologie LED, la furtunuri montate pe carucioare si scari de plafon ce pot fi manevrate de o singura persoana. In functie de echipamentele instalate, costul unei astfel de autospeciale se situeaza intre 200.000 si 900.000 de euro. „Vehicule pe care le putem echipa pentru Romania sunt foarte diversificate, in functie de tipul de aplicatie, putem vorbi de autospeciale pana la patru axe, depinde de specificatii, pentru ca piata este foarte diversificata. In configuratia standard noi producem pentru vehicule 4×4, cu o greutate maxima totala de 15-17 t“, a punctat René Pol, CEO Ziegler.
Parte a Grupulului CIMC, Ziegler este un furnizor international de vehicule pentru stingerea incendiilor, protectie civila si politie, precum si de accesorii si tehnologii pentru stingerea incendiilor, iar pana in prezent a produs peste 20.000 de autocamioane de pompieri. „Cei peste 1.300 de angajati din toata lumea (dintre care 650 la sediul din Giengen/Brenz, Germania) produc o gama completa: echipamente pentru stingerea incendiilor, sisteme de pompare si sisteme de stingere a incendiilor extrem de specializate, precum si toate tipurile de vehicule de urgenta“, a mai spus oficialul Ziegler. La randul sau, MHS Holding este unul dintre cele mai mari si mai performante grupuri automotive din Europa de Sud Est, cu 25 de ani de experienta pe piata auto din Romania. Compania a incheiat 2018 cu o cifra de afaceri de 387 de milioane de euro si 7.641 de unitati vandute, autoturisme noi si rulate, precum si autovehicule comerciale usoare si grele, noi si rulate. De asemenea, grupul ofera locuri de munca pentru 1.150 de angajati in Romania si Germania. Intrebat de ce s-a optat pentru Sibiu, ca locatie centrala pentru asamblarea vehiculelor, Gerd Schneider, directorul MHS Holding, a enumerat cateva dintre avantajele care au cantarit in favoarea deciziei. „Daca vestul tarii este ales de un producator care exporta, pentru cine doreste sa produca pentru piata locala Sibiu este locatia ideala. In plus, fiind importatorul general al MAN, intreaga logistica centrala a grupului se afla aici. Avem vehicule care vin zilnic din Germania cu piese de schimb, ceea ce inseamna ca putem asigura fara efort suplimentar disponibilitatea de piese, alaturi de o retea de distributie catre toata Romania. Nu in ultimul rand, comunicarea dintre cele doua companii este mai usoara, cei din zona fiind vorbitori de limba germana.“

Asamblarea se face pe model LEGO
Suprastructurile vor fi asamblate pe baza de kituri SKD produse de Ziegler, iar particularitatea lor consta in modularitate, faptul ca pot fi asamblate asemenea unui sistem LEGO, fara a mai fi necesare operatiuni de sudura si lipire. Solutia se gaseste in sistemul de profile din aluminiu – ALPAS, o tehnologie brevetata, ce ofera flexibilitate, stabilitate si durabilitate, astfel ca suprastructurile pot fi personalizate in functie de dorintele clientului. In plus, datorita acestui sistem greutatea totala a vehiculului se reduce foarte mult. Pana la asamblarea propriu-zisa, parteneriatul include o prima etapa de transfer de cunostinte din Germania catre Romania. „Vom asigura pregatirea specialistilor MHS, care vor veni la fabrica noastra din Germania. Urmeaza pregatirea atelierului, care va fi conectat cu echipamente disponibile in orice service pentru camioane, eventual cu o macara. Cea de-a treia parte se refera la logistica, de exemplu camionul expus are in jur de 400 de articole, asa ca l-am trimis in 15-20 de cutii mari, cu instructiuni de montare. Cel mai mare avantaj este ca suntem aproape de client, ii putem asculta nevoile si putem produce pentru nevoile acestei piete“, a explicat René Pol. Cea de-a doua etapa presupune asamblarea efectiva in unitatea de productie a MHS de la Sibiu, in timp ce ultima parte va fi legata de productia propriu-zisa a kiturilor, capacitatea initiala de asamblare fiind estimata la 100-150 de unitati pe an, cu ajutorul a 50-60 de angajati dedicati, dupa cum a punctat Erdinc Akbay, CEO MHS Ziegler. In plus, oficialii companiei au mai afirmat ca suprastructura Ziegler poate fi montata pe orice tip de sasiu, nu numai pe cel produs de MAN, in functie de cerinta clientului.