Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Printr-o investitie de 4 milioane de euro, MHS Truck Service si-a completat reteaua nationala de service MAN si Neoplan, cu o unitate moderna la Oradea, ce cuprinde o suprafata totala de 12.000 m2, dintre care 2.800 m2 sunt alocati cladirii de birouri si atelierului, iar restul de 9.200 m2 sunt destinati parcarii camioanelor care vor veni la service si autovehiculelor noi destinate livrarii.

Situat pe drumul european E60/DN1, in apropierea punctului de trecere a frontierei Bors. Este cel de-al 9-lea atelier din cadrul retelei MHS Truck Service si a fost inaugurat la finalul saptamanii trecute, pe 10 iulie, la Oradea. Din cauza restrictiilor privind COVID-19 impuse de Austria, presedintele MHS Holding, Michael Schimdt, nu a putut fi prezent la inaugurare, insa a transmis un mesaj video: „Decizia de a inaugura sediul de la Oradea in aceasta perioada dificila a venit din dorinta de a sustine sectorul de transport romanesc si de a genera noi locuri de munca in zona respectiva“
 
Atelierul MHS Truck Service Oradea dispune de 4 canale de lucru si un canal destinat verificarii ITP. In atelier vor fi asigurate 16 posturi de lucru pentru specialistii productivi care vor efectua lucrari de mecanica, electrica, tinichigerie, vopsitorie si ITP, respectiv un numar de 8 posturi de lucru pentru personalul TESA, in aceasta unitate desfasurandu-si activitatea un numar total de 24 de angajati. Cladirea a fost construita conform standardelor actuale MAN, iar atelierul este autorizat pentru lucrari de service pentru marcile MAN si Neoplan, cu posibilitate de extindere pentru divizia de vehicule comerciale usoare MAN TGE. Atelierul MAN din Oradea va functiona in concordanta cu masurile de siguranta in vigoare, in vederea prevenirii raspandirii virsului SARS-COV-2, la fel ca intreaga retea nationala de ateliere service MHS Truck Service. „Valoarea investitiei in atelierul MAN din Oradea se ridica la 4 milioane euro si reprezinta un pas important in dezvoltarea retelei de service si a marcii MAN in Romania”, a declarat Elena Claudia Iordache, CEO MHS Truck & Bus. 


 

Personalul de aici va participa in mod constant la cursurile pentru tehnicienii MAN, organizate prin intermediul celor doua centre de perfectionare din Bucuresti si Sibiu, au mai declarat reprezentantii MHS. Cursurile sunt organizate conform conceptelor MAN Academy si standardelor MAN, cele doua centre de perfectionare din Bucuresti si Sibiu oferind atat cursuri teoretice, cat si cursuri orientate catre activitatea practica. De asemenea, prin intermediul MHS Truck Service Oradea, tinerii din zona de Vest a tarii care doresc sa se inscrie in programul de internship dezvoltat de departamentul de training MHS Truck & Bus Group, vor putea beneficia de o pregatire la cel mai inalt nivel pentru a deveni specialisti in domeniile mecanica, electrica, tinichigerie si vopsitorie pentru autovehiculele MAN. Programul a ajuns deja la a 9-a generatie, care din 2020 continua sub denumirea MANTech2030.

Servicii post-vanzare si tarife speciale pentru vehicule mai vechi de 6 ani
MHS Truck Service Oradea va oferi clientilor sai, pe langa serviciile de service, servicii de vanzare camioane noi si rulate, servicii de Service24, contracte de service, vanzare piese de schimb originale si accesorii MAN, campanii permanente pentru piesele de schimb originale MAN, programul de garantie extinsa a pieselor de schimb, oferte speciale trimestriale de solutii complete de reparatii (pachete pentru piese de schimb si manopera adecvate produselor si sezonului), precum si tarife speciale de manopera pentru vehicule cu vechime mai mare de 6 ani. La evenimentul de inaugurare au fost prezente oficialitati din cadrul Guvernului Romaniei, oficialitati locale, precum si oficialitati din partea producatorului MAN Truck & Bus. Printre acestea s-au numarat Marilen-Gabriel Pirtea, Deputat si Rector al Universitatii de Vest din Timisoara, Dragos CL Preda, secretar de stat cu atributii in comunicare, Ilie Gavril Bolojan, primarul orasului Oradea, Bátori Géza, primarul orasului Bors, George Gabriel Bologan, ambasadorul Romaniei in Italia, si Emil Hurezeanu, ambasadorul Romaniei in Germania. Odata cu acest nou service, reteaua MHS Truck Service si-a extins prezenta la nivel national, celelalte ateliere proprii fiind localizate in Bucuresti, Otopeni, Brasov, Sibiu, Cluj, Timisoara, Constanta si Bacau. De asemenea, in cadrul retelei functioneaza si 5 parteneri de service autorizati in Iasi, Slatina, Oradea, Piatra Neamt si Baia Mare, astfel asigurandu-se o acoperire nationala completa.

In conditiile unei piete in regres cu aproape 20%, MAN termina 2017 cu o cota de 17%, ceea ce reprezinta „cea mai buna performanta a noastra din ultimii trei ani”, dupa cum apreciaza reprezentantii MHS Truck & Bus Group. Rezultate bune s-au obtinut si pe segmentul after-sales, gratie unor produse bune dezvoltate de producator, printre care trebuie amintite garantia extinsa si imbunatatirea logisticii pieselor de schimb.
 

In 2017 s-a inregistrat o scadere a pietei in toate segmentele de activitate. „In comparatie cu anul precedent, putem mentiona o scadere a pietei cu peste 20%, cauza principala fiind scaderea inregistrata pe segmentul autotractoarelor pentru transport pe distante lungi”, au mentionat reprezentantii MHS Truck & Bus Group.
Lipsa soferilor profesionisti, precum si modificarile din anumite tari europene cu privire la timpii de odihna au fost principalele aspecte care i-au determinat pe multi transportatori sa amane decizia de achizitie. Cel putin in cazul firmelor romanesti, deoarece, asa cum au sesizat reprezentantii distribuitorului MAN in Romania, transportatorii internationali nu au fost descurajati, ci au continuat sa faca achizitii prin filialele de la noi. „Din contra, ponderea acestor vehicule in totalul pietei a crescut pe fondul scaderii substantiale a cererii transportatorilor romani.”
MHS Truck & Bus Group a inregistrat vanzari similare de autosasiuri cu 2016, ponderea pastrandu-se covarsitor in favoarea autotractoarelor: circa 84% din piata totala.
Pentru acestea, optiunile de finantare au mers preponderent spre credit in euro si leasing operational.
MHS Truck & Bus Group a avut si cateva livrari de vehicule in urma unor licitatii, la care a participat, insa, prin intermediul unor parteneri care s-au ocupat de carosarea autosasiurilor MAN.

24 de luni garantie pentru piesele originale MAN
2017 a reprezentat un an bun si pentru activitatea after-sales a MHS Truck & Bus. „Am inregistrat cifre mai mari decat in anul precedent, desi parcul auto adresabil activitatii noastre, in calitate de prestator de servicii premium (ceea ce inseamna camioane cu o vechime de pana la zece ani), a scazut considerabil. Un grad ridicat de ocupare a service-urilor, campanii active pentru piese de schimb, o structura imbunatatita a agentilor de vanzari mobili, precum si programul de garantie extinsa a pieselor de schimb au reprezentat un real ajutor. Din pacate, infrastructura este in continuare motivul pentru care transportatorii aleg sa opereze curse externe. De aceea, vedem din ce in ce mai putine camioane noi care ruleaza in Romania.”
MHS Truck Service a introdus in mai 2017 in punctele de lucru din Romania garantia extinsa pana la 24 de luni pentru toate reparatiile efectuate cu piese originale MAN, ecoline (piese de inlocuire, reconditionate in totalitate dupa standardele pieselor originale MAN, de catre MAN, de catre producatorul initial sau de catre un furnizor de servicii extern) si accesoriile originale MAN.
Reprezentantii producatorului german in Romania evidentiaza ca piesele originale MAN sunt fabricate si verificate in conformitate cu standarde riguroase de calitate si conving prin fiabilitate crescuta si eficienta economica. In sprijinul acestor afirmatii ei aduc rezultatele raportului TÜV de anul trecut, care releva faptul ca vehiculele MAN cu o vechime de 4-5 ani au obtinut rezultate remarcabile in planul fiabilitatii, „in timpul testelor generale, procentul camioanelor MAN fara defecte crescand si mai mult fata de ultima evaluare TÜV din 2015”. In plus, pentru ca, in caz de urgente, timpii de asteptare sa fie cat mai mici, in punctele de lucru MAN sunt disponibile in medie peste 9.000 de repere originale MAN, chiar si pentru modele mai vechi si autovehicule speciale. Cu toate acestea, 95% din piesele speciale care totusi nu sunt disponibile imediat se livreaza la atelier in timpul noptii, prin intermediul European Logistic Center (ELC), dezvoltat de MAN.

Depozit logistic unic de piese de schimb MAN la Salzgitter
Inca din 2016, centrul logistic de piese de schimb MAN din Salzgitter a fost extins cu un al treilea depozit cu o suprafata de 172.000 m2, mai mult decat suficienta pentru stocare si oferirea de servicii logistice pentru 21.000 de repere originale MAN.
Mutarea centrului logistic central de piese de schimb de la Dachau la Salzgitter a avut loc in etape anul trecut, fiind parte a procesului de restructurare a competentelor cheie in cadrul grupului de productie MAN Production Truck (PT). Ca urmare a extinderii, centrul din Salzgitter functioneaza de acum incolo ca unic depozit central de piese de schimb MAN, ceea ce reduce semnificativ complexitatea procesului logistic si timpii de livrare.
De asemenea, depozitul central de piese MHS Truck & Bus Group din Sibiu si-a extins capacitatea in 2017 si permite stocarea a minimum 7.500 de repere. Astfel, se asigura constant livrarea in maximum 24 ore a pieselor in orice locatie MHS Truck Service din tara pentru piesele aflate in stoc si in 36-48 ore pentru cele aflate in stocul extern.
Pentru asigurarea fortei de munca specializate din service-uri, departamentul de training al MHS Truck & Bus Group a dezvoltat un program de instruire pentru tineri, anul acesta inregistrandu-se deja a sasea generatie de cursanti care se specializeaza in mecanica, electrica, tinichigerie si vopsitorie. Astfel poate fi acoperit necesarul de personal din service-uri.
„Pregatim tineri pe care ulterior ii incadram in echipa alaturi de colegii cu experienta pentru a putea face tranzitia cat mai rapid. Unii dintre cei mai buni mecanici sunt, de altfel, fosti cursanti in cadrul programului de training propriu.“
Ca rezultat al modificarii costurilor operationale, care influenteaza calitatea lucrarilor prestate, MHS a crescut tariful orei de manopera in aprilie 2017, dupa cativa ani de mentinere a acestuia la un nivel constant. Oficialii companiei au afirmat ca, „in conditiile in care mediul de lucru isi pastreaza caracteristicile actuale, nu sunt prevazute alte cresteri ulterioare”.