Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Potrivit Daily Poland 24, Michelin și-a anunțat planurile de a închide uzina de la Olsztyn, unde se produc în prezent anvelope de camion, intenția fiind de a reloca producția de aici în România, unde “probabil costurile de productie sunt mai mici”, notează Daily Poland 24.

Departamentul de anvelope de camion numără circa 500 de angajați, însă presa poloneză este îngrijorată nu numai de pierderea acestor locuri de muncă, ci și de impactul pe termen lung al acestei decizii în economia regională, uzina din Olsztyn, care în prezent are 5.000 de angajați fiind cea mai mare din regiunea Warmia și Mazury.

Presa poloneză citează purtătorul de cuvânt al Michelin Polonia, care a comentat relocarea în contextul concurenței puternice făcute de importurile ieftine de anvelope de camion din țările asiatice. În acest context, piața de anvelope de camion a devenit foarte provocatoare, împingând producătorul francez să caute soluții de producție viabile din punct de vedere economic. Închiderea producției de anvelope de camion va avea loc până la finalul lui 2024.

Presa poloneză menționează că pe lângă Michelin, și alte corporații multinaționale – FCA Powertrain, Levi Strauss, Nokia, TE Connectivity – au anunțat reduceri de personal în facilitățile de producție din Polonia.

Michelin a încheiat programul de investiții într-un parc fotovoltaic la uzinele din Zalău

Anunțul mutării unității de producție a anvelopelor de camion din Polonia în România vine la câteva luni după ce Michelin anunța că a finalizat în țara noastră o investiție de 1,1 milioane de euro într-un parc fotovoltaic de 0.99 MW la uzinele sale din Zalău.

Potrivit unui comunicat de presă al producătorului francez de anvelope, 45% din valoarea totală a proiectului, adică 506.397 euro, reprezintă un grant oferit de Islanda,  Liechtenstein și Norvegia prin mecanismul financiar EEA și Norvegian 2014-2021 în cadrul Programului de Energie Românesc. 

Proiectul este parte a planului global al Michelin de atingere a nivelului de zero emisii de carbon până în 2050. Parcul fotovoltaic constă în montarea a 1.769 de panouri pe acoperișul fabricii din Zalău. Producția parcului este estimată la 1.041 MWh, aceasta fiind estimată să reducă emisiile de carbon cu 318 tone pe an.

Granturile norvegiene și EEA 2014-2021, care au susținut proiectul Michelin, a susținut în total 12 programe, oferind României fonduri în valoare de până la 502 milioane de euro.

Grupul Michelin și-a început activitatea în România în august 2001 prin achiziționarea uzinelor de anvelope de la Zalău și de la Florești. De atunci, Michelin a produs milioane de anvelope, a construit o uzină de la zero, a devenit o parte activă în viața comunităților unde își desfășoară activitatea.

Michelin are în România peste 4400 de angajați, 3 fabrici, 2 la Zalău și una la Florești, o rețea comercială şi un centru de servicii partajate. Începând cu anul 2018, Bucureștiul a devenit centru de coordonare a regiunii Europa Centrală care include 20 țări precum Albania, Bosnia Herțegovina, Bulgaria, Cipru, Croația, Grecia, Macedonia, Muntenegru, Polonia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia sau Ungaria.

Foto: Michelin Romania

Producatorul de anvelope Michelin a reluat progresiv productia la fabrica de cord metalic de la Zalau, deocamdata inchise cele doua uzine de anvelope din Zalau si Floresti.
Compania a oprit productia in toate cele trei fabrici din Romania la finalul lunii martie, mai exact din 28 martie pentru fabrica de cord.

Din data de 8 aprilie, activitatea de productie de la Zalau Cord este reluata progresiv. Masurile sanitare necesare au fost implementate, conform cu legislatia in vigoare si cu reglementarile interne, prioritatea noastra fiind sa protejam sanatatea si siguranta angajatilor nostri. Uzina de la Floresti si uzina Zalau Anvelope raman deocamdata inchise, cu exceptia anumitor activitati critice sau cu foc continuu, care au un program specific, a declarat Alina Marcu, PR manager Michelin Central and South Europe, citata de Agerpres. 
 
Fabrica Zalau Cord furnizeaza cord metalic uzinelor din cadrul grupului, cordul metalic fiind una dintre cele mai importante componente ale carcasei anvelopei. In cadrul fabricii lucreaza circa 700 de angajati. In fabricile de anvelope din Zalau si Floresti grupul Michelin mai are circa 2.800 de angajati.