Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Declinul pieţei de microbuze noi, început în 2020, a continuat şi în prima jumătate a acestui an.Astfel, evidenţelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare Vehicule (DRPCIV), în intervalul ianuarie-iunie 2021 au fost înmatriculate doar 199 de microbuze noi, cu 12% mai puţin decât în perioada similară din 2020.

Primul loc în topul vânzărilor de microbuze noi este ocupat de Mercedes-Benz, cu 51 de unităţi, urmat de Karsan, cu 25 de microbuze Jest pentru transport urban, livrate în urma licitaţiilor câştigate. Dintre carosierii cu tradiţie pe piaţa românească, cele mai mari vânzări către piaţa locală le-a avut în prima jumătate a anului Minibus Luxury, cu 45 de unităţi, urmat de Pacific Tur (21), Cento Bus (12), C&I (6), VAG Bus (5), Aveuro Internaţional (4) şi Dypety (1). De asemenea, au mai vândut microbuze noi Volkswagen (14 unităţi), Ford (6), Opel (3), Renault (3) şi Peugeot (1).

Ca de obicei, numărul microbuzelor second-hand importate din străinătate este destul de mic, dar mai mare decât de obicei, adică 84. Jumătate dintre acestea sunt Mercedes-Benz. Alte 620 de vehicule au fost tranzacţionate pe piaţa internă în prima jumătate a anului, cu 40,5% mai multe decât în perioada similară din 2020. Aceste cifre atestă încă o dată situaţia grea prin care trece transportul de pasageri. Este evident faptul că mulţi transportatori au ales să îşi vândă din parcul de microbuze, care rămăsese oricum tras pe dreapta în pandemie, dar şi presaţi fiind de problemele financiare.