Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Uciderea lui Mihai Spătaru, un șofer de camion de 39 de ani din România care circula în echipaj cu soția sa, într-o parcare din Franța, readuce în prim plan problema siguranței șoferilor în UE, cu nordul Franței și Calais recunoscute ca fiind zonele cu un grad ridicat de infracționalitate asupra camioanelor. Este clar că legislația trebuie îmbunătățită, cu atât mai mult cu cât prin adoptarea Pachetului Mobilitate, Europa s-a angajat să garanteze parcări sigure pentru șoferi. Prin vocea Comisarului de Transport, Adina Vălean, Comisia Europeană a intervenit și a cerut măsuri concrete statelor membre privind creșterea gradului de securitate a transporturilor rutiere. Comisia trebuie însă să clarifice și măsurile de aplicare a prevenirii infracțiunilor în parcări, așa cum spune Regulamentul 885/2013. În plus, pe lista de priorități a CE se află și dezvoltarea de noi parcări mult mai sigure pentru șoferii profesioniști.

Discutăm despre îmbunătățirea legislației europene, despre crearea de locuri de parcare sigure în UE, inclusiv cu finanțare europeană, și despre cât de în siguranță se simt șoferii români în Europa în videoconferința TRANZIT – „Cum putem îmbunătăți siguranța șoferilor profesioniști în Europa!“ cu Vlad Gheorghe, europarlamentar USR PLUS, Adriana Mureșan, membru fondator al organizației „Voluntari în Europa” și inițiatoarea petiției „Opriți asasinatele șoferilor în parcări!“, Radu Dinescu – președinte IRU, Ap Boom – Chief Financial & Compliance Officer TAPA EMEA, Răzvan Secară – director general GIRO – și Ilie Matei, „Omul Șoselelor“.

Videoconferința începe marți, 8 iunie, de la 12:30, si e transmisa live pe canalul de youtube al Trafic Media si paginile de FaceBook si LinkedIn ale revistei Tranzit.