Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Aquila (simbol bursier AQ), lider în servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România și Republica Moldova, planifică investiții de 16,9 milioane de euro în mijloace de transport și echipamente de depozit, accentuându-și angajamentul față de obiectivele de sustenabilitate.

Astfel, Aquila a decis achiziționarea a 300 de autovehicule Euro 6 pentru înlocuirea vehiculelor cu unele mai puțin poluante și cu o capacitate mai mare de transport, alocând 10,9 milioane de euro din suma totală. De asemenea, compania va investi 4,6 milioane de euro în echipamente de depozit, demonstrând angajamentul său pentru tehnologie și eficiență operațională. Bugetul propus va fi supus aprobării acționarilor în Adunarea Generală programată pentru 29 aprilie 2024.

„Ne-am asumat dezvoltarea pe termen lung și excelența operațională prin eficiență și sustenabilitate, elemente cheie pentru strategia vizată. Continuăm investițiile și implementarea măsurilor prin care să asigurăm resursele necesare atingerii obiectivelor de decarbonare stabilite și reducerea cu 10% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2026, având ca referință anul 2021. Avem un angajament ferm de a reduce impactul asupra mediului prin reînnoirea flotei, optimizarea rutelor de transport, eficientizarea operațiunilor logistice și utilizarea surselor alternative de energie.”,

a declarat Răzvan Bagherea, Director Organizare și Resurse Umane, AQUILA.

Anul trecut, Aquila a investit aproximativ 9 milioane de euro, din care peste 7 milioane de euro au fost atribuite achiziției a peste 190 de mijloace de transport. Cu o flotă diversificată de peste 1.600 de vehicule, compania efectuează transporturi de mărfuri în toate categoriile de temperatură (ambiental, refrigerat, congelat), atât pe plan național, cât și internațional.

Pentru 2024, Aquila vizează investiții în echipamente de lucru pentru depozite, inclusiv stivuitoare, nacele și mașini de înfoliere, pentru a îmbunătăți productivitatea și a reduce cantitatea de folie utilizată, asigurând în același timp o consolidare mai bună a mărfurilor pe paleți.

În prezent, Aquila operează 14 centre de distribuție a bunurilor de larg consum și 4 platforme logistice, alături de 6 puncte de cross-docking, oferind o capacitate totală de peste 123.000 de paleți, dintre care 77% pentru mediu ambiental, 7% pentru mediu refrigerat și 16% pentru mediu congelat.

În 2023, Aquila a înregistrat cele mai bune rezultate din istoria companiei, generând o creștere de 14% atât a veniturilor, care au atins 2,5 miliarde de lei, cât și a profitului net, care a ajuns la 97 milioane de lei.

Atentia sporita acordata mediului inconjurator si dorinta de a oferi servicii inovatoare au dus la lansarea proiectului Carpathia-Express si la formarea Carpathia Group, chiar la initiativa unor operatori, competitori pe segmentul de expeditii feroviare: Argo Bohemia s.r.o si Spedi Trans Praha s.r.o, din Cehia, si Raabersped Spedition GmbH din Austria. Dupa analiza calitatii, capacitatii, timpului de tranzit, pretului si cerintelor clientilor, aceste companii au ales sa colaboreze pentru a putea depasi problemele transportului feroviar.


Proiectul Carpathia consta in transportul marfurilor din Europa Centrala catre est printr-un tren de marfa integrat. "Volumele de marfa transportate pe calea ferata au scazut pana in 2002. Declinul a continuat si in urmatorii 10 ani. In acelasi timp, transportul rutier a crescut, pietele s-au dezvoltat, oferind partide tot mai mici de marfa, iar dezechilibrul s-a amplificat" a explicat Wolfgang Lang, head of Romanian Trains, Express Interfracht Internationale Spedition GmbH.

Infrastructura feroviara s-a deteriorat si ea, iar multe linii de legatura directa cu punctele de productie au fost inchise.
Preturile pentru transportul feroviar au crescut din cauza sustinerii slabe din partea statului ceh si a investitiilor din ce in ce mai rare si mai mici in infrastructura. In consecinta, multi producatori au trecut la alte mijloace de transport, in principal rutier.
Cea mai mare provocare adusa de Carpathia-Express a constat in gruparea clientilor individuali ai partenerilor proiectului pentru serviciile furnizate prin noul proiect. Avand in vedere scaderea drastica a volumelor transportate pe tren, cresterea productivitatii si contracararea tendintelor negative ale industriei, dar si reducerea costurilor pentru a oferi clientilor tarife competitive au fost premise esentiale ale proiectului. De departe cea mai mare provocare a fost reducerea timpului de tranzit. Proiectul Carpathia-Express a luat nastere in 2003, initial pe o perioada determinata de trei ani, insa trenurile opereaza si la ora actuala.
In 2010, dupa ce Raabbersped a fuzionat cu Express Interfracht (EXIF,) structura partenerilor s-a schimbat, iar EXIF a preluat rolul de operator.
Punctul de colectare a marfurilor si formare a trenurilor este Brno (Cehia), iar in Romania intra doua trenuri, unul pe ……