Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pentru a înțelege mai bine locul flotei germane de transport rutier de mărfuri în Europa și specificul acestei industrii germane, Comitetul Național Rutier din Franța a realizat, în 2017 și 2018, un studiu referitor la această țară, așa cum a făcut periodic pentru multe alte state UE.

Pentru a deveni șofer profesionist în Germania candidații trebuie să urmeze un stagiu de formare de trei ani, de la vârsta de cel puțin 16 ani. La finalul formării, spre 18 ani, ei pot conduce ansambluri de 40 t. Pregătirea se face alternativ în centre de formare și în cadrul firmelor de transport și în timpul ei șoferii primesc, în vestul Germaniei, pentru primul an 767 de euro/lună, apoi 827 de euro/lună în al doilea an și 884 de euro/lună în al treilea. În est sumele sunt puțin mai mici: 712, 763, respectiv 822 de euro/lună.

Guvernul federal subvenționează formarea șoferilor. De exemplu, programul De-minimis permite rambursarea a 70-80% din costurile cu formarea, cu un plafon de 2.000 de euro/șofer.

Criza de șoferi a fost în ultimii ani principala problemă a firmelor de transport din Germania, compensată de o creștere importantă a prestațiilor transportatorilor internaționali, care angajează numeroși conducători auto din estul Europei. 43% dintre conducătorii auto din Germania au peste 50 de ani, de aceea, pe măsură ce ei se pensionează, 20.000 de șoferi trebuie recrutați în fiecare an. Pentru a face față crizei, unele firme își recheamă șoferi pensionați recent, pe baza unui contract Minijob (care presupune plata a 450 de euro/lună), pentru a efectua prestații punctuale. Cu un salariu de 9,19 euro/oră, suma minimă din Germania la momentul realizării studiului CNR, un șofer cu un astfel de contract poate efectua până la 49 de ore de lucru pe lună. De la a 50-a oră contractul lui este transformat în contract cu timp parțial de muncă, pentru care se plătesc cotizațiile normale.