Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) a identificat grupul tinta de turisti straini si tarile pentru care Romania poate fi o destinatie de interes, dupa care a urmat promovarea propriu-zisa a brandului de tara. Cum implementarea se face in 5-7 ani, eforturile depuse sunt mari si de durata. Tara noastra are insa de depasit bariere de imagine si bariere reale, legate de lipsa infrastructurii rutiere.

La realizarea sloganului Romaniei si a strategiei de comunicare a brandului turistic national au fost aplicate chestionare pe esantionare de 10.000 de subiecti, fiind identificate sase produse-cheie: turism rural, natura salbatica si parcuri naturale, sanatate si turism medical, turism activ si de anvergura, circuite si city-brand-uri.

Grupul-tinta identificat se numeste „calatorul cu discernamant“, de la 25-34 la 50-64 ani. Potentialii turisti sunt interesati de natura si parcuri salbatice. Prin atragerea lor se doreste crearea curentului de urmarire si din recomandare in recomandare sa creasca interesul publicului pentru tara noastra.
„Dupa doi ani de campanii sustinute stim ca toate tarile europene au aceleasi lucruri de oferit, insa turistul cauta experienta. Venitul grupului tinta este mediu spre mare, astfel ca se impune un serviciu de buna calitate. Autenticitatea si mostenirea culturala sunt esentiale. Faptul ca Romania este printre cele mai rurale destinatii din UE si ca reuseste sa le conserve reprezinta un avantaj, iar siturile istorice si manastirile trezesc si ele interes“, a explicat Andreea Vitiuc, consilier Directia Generala Turism in cadrul MDRT.
Pietele-cheie identificate sunt Germania, Italia, Franta, Marea Britanie, Irlanda, Austria, Rusia, Statele Unite si Romania, iar Cehia si in Spania reprezinta piete de oportunitate.

Promovare pe bani europeni
Cea mai mare parte a bugetului de promovare este din fonduri europene. Au fost accesate deja 57 de milioane de euro, iar pana in 2015 sunt disponibile 75 de milioane, deja planificate. Se lucreaza la planul de marketing pentru 2011-2015, iar fiecare produs-cheie are planul sau operational. Dezvoltarea comunicarii on-line este esentiala. MDRT doreste sa creeze o platforma on-line care sa includa si program de rezervari, dar aici …