Guvernul si-a propus realizarea unei harti economice a tarii, pentru promovarea produselor romanesti la export si pentru atragerea de investitii, a declarat, joi, Liviu Rogojinaru, secretar de stat in cadrul Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri.
„Este nevoie de o strategie pentru promovarea produselor romanesti. Pentru ca avem nevoie sa ne ajutam, in primul rand, noi pe noi si trebuie sa stim cum sa facem acest lucru. Este nevoie sa stim sa ne promovam mai bine si la noi in tara, si pe pietele externe, pe pietele extracomunitare“, a afirmat Liviu Rogojinariu. Potrivit acestuia, se pregateste o strategie de export pentru urmatorii ani, care va pune accent pe produsele autohtone si promovarea lor. „Acum lucram la strategia de export a Romaniei pe perioada 2021-2027, impreuna cu colegii de la Academia de Studii Economice, cu Institutul de Stat pentru Prognoza, cu Cancelaria primului-ministru, cu Consiliul de Export al ministerului, am creat un grup de lucru si incepem sa scriem. Vrem sa realizam o harta economica a Romaniei, probabil ca in maximum doua luni o vom avea gata, in asa fel incat toata lumea sa vada fiecare judet, ce mai facem noi in tara asta. Practic promovam produsele romanesti“, a sustinut Rogojinaru.
El a subliniat ca este vorba de orice produs „made in Romania“, chiar daca investitorii sunt straini. Rogojinaru a oferit drept exemplu compania clujeana Farmec, care in timpul pandemiei de coronavirus a inceput sa produca dezinfectanti, iar ministerul a oferit sprijin pentru ca firma sa primeasca avizele necesare intr-un timp cat mai scurt.