Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Vanzarile de vehicule comerciale de peste 3,5 t au scazut cu 47,2% in iunie (de la 3.231 de unitati in iunie 2019, la 1.705), inchizind astfel o prima jumatate de an intunecata, marcata de o contractie de 34,5% (9.227 de unitati fata de 14.080 in prima jumatate a lui 2019). In plus, prognozele pentru intregul an arata un scenariu si mai grav, de -40%, potrivit datelor inregistrate de MIT si de Centrul de Studii si Statistica al asociatiei italiene Unrae. "Descurajant. Cu atat mai dezamagitoare si inexplicabila devine neatentia persistenta a Guvernului fata de sectorul transportului rutier, care, dupa ce a fost aclamat pentru asigurarea aprovizionarii in timpul perioadei de restrictii in ciuda riscurilor, este uitat din nou cand vine vorba de un sprijin valabil – nu numai economic – pentru recuperare si pentru consolidarea competitivitatii sale in Europa“, a spus Franco Fenoglio, presedintele Sectiei Vehicule Industriale al Unrae.
Presedintele subliniaza ca „astfel se pierde oportunitatea de a da o mana de ajutor substantiala sistemului de transport rutier, nu numai prin interventii fiscale sau financiare, ci si prin reduceri ale taxelor catre stat, posibile, de exemplu, in operatiunile de testare a vehiculelor pentru omologare si inmatriculare sau pentru servicii de asistenta si mentenanta, pentru a incuraja nu numai reinnoirea parcului, ci si un management mai rational.

Unele discutii aparute in Italia privind circulatia vehiculelor inmatriculate in strainatate, ca urmare a modificarii Codului Rutier (art. 93 si 132), Legea 113/2018, au fost clarificate printr-o circulara a ministerului MIT, emisa la sfarsitul anului trecut. ANITA (Asociatia Nationala a Companiilor de Transport Auto) a oferit o analiza a continutului prevederii ministeriale, preluata de http://www.uominietrasporti.it. In aceasta se precizeaza ca interdictia circulatiei in Italia, peste 60 de zile, a vehiculelor inmatriculate in strainatate, nu trebuie aplicata numai persoanelor fizice cu resedinta in Italia, ci si persoanelor juridice straine care si-au infiintat birouri in Italia. Sunt excluse cazurile in care vehiculul a fost transferat, ca imprumut, unei persoane rezidente in Italia, cu care compania are o relatie de colaborare. ANITA subliniaza ca aceasta ipoteza nu se aplica insa in cazul companiilor de transport rutier, deoarece soferul nu poate incheia un contract de imprumut pentru a-si exercita activitatea.
 

Asociatia precizeaza conditiile de circulatie si de parasire a teritoriului italian, subliniind ca vehiculele inmatriculate in strainatate pot circula in Italia maximum un an, dupa care vehiculul trebuie sa fie inmatriculat sau sa paraseasca teritoriul national. Dat fiind insa ca inregistrarea unui vehicul in Italia nu poate fi impusa impotriva vointei proprietarului, vehiculul poate fi condus in strainatate, transportat prin mijloace adecvate, sau poate parasi teritoriul national.
Vehiculul care urmeaza sa fie inmatriculat in Italia dintr-o alta tara UE sau din SEE face insa obiectul „nationalizarii“, care include o evidenta a importurilor si plata TVA. „Nationalizarea“ poate fi solicitata de titularul certificatului strain de inmatriculare, daca acesta este rezident in Italia, sau de persoana care declara ca este proprietar, caz in care trebuie sa demonstreze ca vehiculul a fost vandut si radiat din registrele autoritatilor straine. Excluzand ipoteza inmatricularii, partea interesata trebuie sa solicite o foaie de drum de la autoritati, sa returneze certificatul si placuta de inmatriculare straine. In cazul in care solicitantul nu este proprietarul vehiculului, acesta trebuie sa detina o delegatie externa legalizata, insotita de traducere / declaratie legalizata facuta de catre utilizatorul vehiculului, care sa ateste ca „detinatorul acestuia l-a autorizat sa il duca in strainatate“.
In cazul circulatiei cu un vehicul cu placute de inmatriculare straine de catre un rezident din Italia pentru mai mult de 60 de zile sau de catre un rezident peste termenul de un an, inspectorii pot retrage permisul strain de conducere, iar in termen de 180 de zile vehiculul va trebui sa fie inmatriculat in Italia sau va trebui sa se solicite, de la Politia Rutiera, un document de iesire din teritoriul national. In caz contrar, detinatorii se vor afla sub sanctiunea confiscarii vehiculului.