sursă foto: DAF (https://www.daf.com/en/news-and-media/news-articles/global/2023/27-06-2023-first-electric-ecocombi-hits-the-road-in-the-netherlands)
Așa cum informează asociația olandeză de transport și logistică TLN, guvernul acestei țări ți-a anunța zilele trecute planurile menite să facă din transport un domeniu mai durabil folosind veniturile obținute din taxa de drum pentru camioane. Proiectul de program multianual pentru returnarea taxei (proiectul MJP) prevede ca banii să fie utilizați pentru camioane electrice, infrastructură de încărcare, camioane electrice cu hidrogen și pentru îmbunătățirea eficienței lanțului logistic.
Reamintim că introducerea taxei pentru camioane din Olanda a fost amânată până în 2026, deoarece ministerul are nevoie de timp pentru a face pregătirile corecte. Dar TLN, evofenedex și VERN au subliniat întotdeauna că sectorul transporturilor nu poate aștepta până în 2026. De aceea proiectul MJP ia în considerare o prefinanțare care pentru 2024 și 2025 ar fi de 70 și respectiv 100 de milioane de euro, sume ce vor fi apoi rambursate din veniturile obținute din taxa de drum pentru camioane din anii următori. Iar când va fi prezentat bugetul se va vedea clar dacă această prefinanțare va deveni realitate.
Propunerea executivului olandez a fost elaborată în strânsă colaborare cu evofenedex, TLN și VERN, iar aceste organizații sunt mulțumite de faptul că planurile au fost publicate și așteaptă ca propunerile să fie și adoptate în 2023. Prefinanțarea planificată este și ea un motiv de satisfacție, deși sumele alocate nu vor fi suficiente pentru planurile antreprenorilor de implementare a camioanelor cu emisii zero în următorii ani.
Pe de altă parte, MJP nu oferă o soluție pentru firmele care nu au deocamdată conexiune la rețeaua de încărcare a camioanelor electrice. De aceea asociațiile olandeze subliniază necesitatea de a oferi perspective rapide companiilor active în logistica urbană. De acum înainte, ele pot achiziționa doar camioane electrice în pregătirea pentru trecerea la zonele cu emisii zero, deci trebuie să le și poată încărca fără probleme cu electricitate în zonele urbane aglomerate.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit