Legislația care vizează funcționarea centrelor autorizate pentru montarea, întreținerea și verificările periodice ale tahografelor din Italia s-a modificat la începutul lui mai. Astfel, „societățile de reparații auto din sectoarele mecanic, electric și mecatronic pot fi autorizate și pentru montaj, reparații și verificări tahografe, cu condiția să nu opereze pe aparatele instalate pe vehiculele proprii” sau, pentru a evita eventualele conflicte de interese, pe dispozitive aparținând companiilor cu care centrele ar putea fi în vreun fel asociate.
Proprietarii de întreprinderi individuale, asociații administratori ai societăților care au ca obiectiv montarea și servisarea tahografelor ori reprezentanții legali ai acestora sunt obligați să dea declarații care să ateste absența conflictelor de interese. Atunci când societatea pe acțiuni are 4 sau mai puțini acționari, declarația poate fi emisă de către acționarul unic sau de către acționarul majoritar.
Verificările periodice trebuie efectuate „cel puțin o dată la doi ani începând de la ultima verificare și, în orice caz, după fiecare reparație, după fiecare modificare a coeficientului caracteristic al vehiculului sau a circumferinței efective a anvelopelor, după un UTC incorect pentru o perioadă de timp mai mare de 20 de minute și după schimbarea numărului de înmatriculare al vehiculului”.
În sfârșit, autorizațiile de operare pe tahografe analogice eliberate înainte de 6 mai expiră automat la expirarea primei reînnoiri, care va avea valabilitate de doi ani. În alte cazuri, autorizațiile vor expira până în noiembrie 2024.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit