Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Pentru a se redresa financiar, grupul Renault, proprietarul Dacia, are in vedere pentru urmatorii trei ani realizarea unor economii de doua miliarde de euro. In acest sens, este posibil ca unele modele precum Espace, Scenic si Talisman sa fie scoase din productie. Cu alte cuvinte, vor fi mai putine monovolume si berline pentru a da prioritate crossover-urilor si SUV-urilor.
O reducere spectaculoasa a gamei de vehicule a anuntat si PSA in 2014, de la 45 la 26 in mai putin de zece ani pentru toate cele trei marci din portofoliul sau, reusind prin aceasta o reducere a costurilor cu 300 de milioane de euro pe an.
Renault a incheiat 2019 cu primele sale pierderi nete din ultimii 10 ani din cauza dificultatilor intampinate de partenerul sau japonez Nissan, dar si a scaderii vanzarilor si a marjei sale operationale. Pentru a reduce costurile, mai multe modele Renault, care se numara printre cele mai putin rentabile, ar urma sa fie victime ale procesului de rationalizare, chiar daca este vorba de modele simbolice. Un exemplu este monovolumul Espace, care, incepand din 1984, a simbolizat imaginea familiala pe care Renault vrea sa o proiecteze, si s-a vandut in peste 1,3 milioane de exemplare. Insa cea de-a cincea generatie, lansata in 2015, nu poate concura cu SUV-urile, astfel ca anul trecut vanzarile au scazut cu 21%, pana la 10.000 de unitati. Acest model, ca si monovolumul mai mic Scenic, vor ceda locul noului Renault Kadjar, un SUV fabricat in Spania care va fi disponibil in versiuni cu 5 si 7 locuri, sustin surse citate de Reuters. Espace, Scenic si Talisman sunt produse la uzina Renault de la Douai (nordul Frantei), care va incepe sa produca doua noi modele bazate pe platforma electrica a aliantei, in special un var al SUV-ului electric Nissan Ariya. Se pare ca si berlina Fluence, care se mai comercializeaza in America Latina, dar in volume mici, isi traieste ultimele zile. Inlocuirea modelului electric Zoe produs la uzina de la Flins este analizata si ea, ca si viitorul berlinei Mégane, un alt produs simbolic al constructorului francez. Crossover-ul Arkana, lansat in Rusia, se va vinde bine in Europa pentru a inlocui volumele slabe ale Mégane si probabil va inlocui acest model pe termen lung. De asemenea, din catalog ar putea disparea unele variante locale, cum s-a intamplat anul trecut cu versiunea break a Clio, atunci cand s-a facut trecerea la cea de-a cincea generatie a acestui model. Anterior, o serie de surse au declarat ca Renault intentioneaza sa isi reduca semnificativ numarul de subcontractori cu care lucreaza la dezvoltare de noi modele, o masura care ar putea sa ii permita sa faca economii cuprinse intre 100 si 200 de milioane de euro pe an.
Constructor de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent in 134 de tari si a vandut 3,8 milioane de vehicule in 2019. Compania Dacia a fost preluata de Renault in 1999 si relansata in 2004 cu modelul Logan, devenind un jucator de notorietate pe piata auto europeana.