De ceva vreme se vorbește despre momentul în care mașinile cu motoare cu combustie internă nu vor mai fi vândute în diferite părți ale lumii. În Uniunea Europeană, această dată a fost deja stabilită pentru 2035. Cu toate acestea, mulți producători au anunțat deja că vor respecta voluntar legislația și vor înceta mai devreme comercializarea mașinilor termice în statele membre ale UE.
Pe de altă parte, există țări în care procesul se desfășoară mult mai rapid, cum ar fi Norvegia, care nu face parte din Uniunea Europeană și care își urmează propriul drum în acest tip de decizie. Țara scandinavă a stabilit ca termen limită anul 2025, iar 31 decembrie a acelui an este ziua marcată cu roșu în calendar, deoarece nicio marcă nu va mai putea vinde mașini noi cu motoare cu combustie după această dată.
Cu toate acestea, producătorul coreean de automobile, Hyundai a decis să devanseze cu trei ani acest lucru, astfel începând de la 1 ianuarie 2023 nu vor mai vinde mașini noi cu motor diesel sau mașini noi pe benzină în Norvegia. De acum înainte, șoferii care vor dori să cumpere pentru prima dată un automobil Hyundai în Norvegia vor trebui să cumpere o mașină 100% electrică.
Este pentru prima dată când un producător auto tradițional, care încă își obține majoritatea profiturilor globale din mașini termice, ia această decizie într-o anumită țară. Cu toate acestea, nu trebuie neglijat faptul că Norvegia este o țară care este cu adevărat înaintea curbei în ceea ce privește electrificarea. De fapt, mai mult de 80% din mașinile vândute, în prezent, în țară sunt 100% electrice.
Este demn de remarcat faptul că vânzările de mașini electrice Hyundai în Norvegia au crescut în ultimii ani, ajungând să reprezinte 93% din vânzările totale ale constructorului auto în Norvegia. Cu aceste cifre în mână, compania a decis să pună capăt erei diesel și benzină în statul nordic.
În ultimii doi ani, marca a vândut aproximativ 25.000 de mașini noi în Norvegia, iar nouă din zece au fost electrice. Modele, precum modelul electric Ioniq (lansat în 2016) și Kona EV (sosit în 2018) s-au dovedit a fi un succes uriaș în țara scandinavă. Mai recent, Ioniq 5 și Ioniq 6, lansate în 2021 și, respectiv, 2022, au consolidat vânzările de electrice norvegiene ale Hyundai. Marca coreeană a atras deja atenția în urmă cu doi ani, când a decis să se concentreze pe vânzarea, doar a hibrizilor plug-in și a mașinilor electrice în țara nordică. În primul caz, Tucson și Santa Fe în versiunile lor PHEV au fost foarte bine primite pe piață.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit