Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Luna trecuta, Cefin Trucks a livrat catre CNAIR un lot de 16 autobasculante Ford Trucks 4142D Euro 6c 8×4, in urma contactului semnat pe 22 martie, in cadrul licitatiei publice 170048. Camioanele, care se remarca nu doar prin pretul cel mai bun ofertat, ci si prin dotari de top, calitate, performante – in special puterea si stabilitatea demonstrate in conditii de santier, motoarele Ecotorq de 13 l si 420 CP, cu consum redus de carburant, sistemul de franare a motorului si durabilitatea in toate conditiile de incarcare – si cost total de operare, vor intra in dotarea Regionalelor din Timisoara, Cluj-Napoca, Craiova si Brasov si vor fi urmate de noi achizitii, in functie de bugetul CNAIR, astfel incat sa se indeplineasca obiectivul de a ajunge la un parc de 1.000 de echipamente specializate.
 

Asa cum declara Stefano Albarosa, CEO Cefin Trucks, unic importator Ford Trucks in Romania, „ne-am luptat mult sa ajungem aici“, livrarea vehiculelor in urma licitatiei fiind amanata o perioada considerabila. „Dar totul s-a rezolvat si acum Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere devine pentru noi unul dintre cei mai mari clienti din Romania.“
Echipare de top si performante ridicate la cel mai mic pret
Reprezentantul Cefin este convins ca CNAIR va aprecia nu numai pretul autobasculantelor Ford Trucks cu bena de 16 m3 (80.000 de euro/unitate), ci si costurile totale de exploatare, performantele si echiparea de top, in special cu sisteme care sporesc siguranta – stabilitate pe drum, pornire pe terenuri accidentate s.a. Aceste dotari cresc cu circa 20% pretul fata de versiunea standard, asa cum declara Stefano Albarosa, care considera ca „s-a cerut un produs complet, caietul de sarcini a fost foarte bine gandit, astfel incat vehiculul sa se preteze si la diverse aplicatii din constructii, si la deszapezire, si ne bucuram ca putem propune un nivel atat de inalt de calitate la un pret mai bun decat al altor ofertanti“.
Autobasculantele au motoare Ecotorq de 13 l si 420 CP – motorizarea cea mai comuna in Romania pentru modelele Ford Trucks de constructii, oferind exact rezerva de putere de care este nevoie in transport pe santiere, cu incarcaturi mari – eficiente din punct de vedere al consumului. Iar sistemul de franare a motorului are si el performante foarte bune.
Reprezentantul Cefin Trucks tine sa sublinieze si sprijinul oferi de Unicredit, finantatorul importului de vehicule, pentru participarea la licitatie, In plus, contractul cu CNAIR include si servicii post-vanzare si instruirea soferilor.

CNAIR a achizitionat 750 de echipamente din cele 1.000 pe care si le-a propus
Cele 16 autobasculante Ford Trucks vor fi folosite pentru reparatia si intretinerea infrastructurii rutiere nationale, fiind destinate in special transportului mixturilor asfaltice produse de statiile din dotarea regionalelor CNAIR din Timisoara, Cluj, Craiova si Brasov, dar si la alte tipuri de agregate sau la deszapezire, daca li se ataseaza lama si raspanditoare de materiale antiderapante.
Achizitia se inscrie, asa cum arata Alin Serbanescu, purtatorul de cuvant CNAIR, in planul de retehnologizare a Companiei, demarat in 2014, care prevede cumpararea a 1.000 de noi masini si utilaje specializate, din care 750 au fost deja „bifate“ – iar in functie de buget si de necesitati demersurile vor continua. Asta deoarece achizitia de truse de reciclare, truse de interventii rapide si statii de asfalt, dar si de utilaje pentru unitatile de productie nou infiintate, a impus si dotarea cu autobasculante de mare capacitate care sa ajute la operatiunile de reparatii, ca masini de insotire a utilajelor specializate – frezele de asfalt si finisoarele de asfalt – si care sa transporte rapid materialele rezultate in procesul de reparatii sau necesare pentru lucrarile de reparatii.
Urmatorul pas va fi licitatia pentru autovehicule multifunctionale, dar in functie de bugetul disponibil se vor mai face si achizitii de autobasculante.
Purtatorul de cuvant al CNAIR a subliniat faptul ca „nu suntem jucator pe piata constructiilor de autostrazi, ci putem doar sa intervenim pentru a finaliza in regie proprie contracte pe care constructorii le castiga prin licitatie, dar nu le pot finaliza, sau pentru a conserva santierul pana la desemnarea unui alt castigator. Deci nu se pune problema sa scoatem la licitatie proiecte si sa participam si noi.“
In prezent CNAIR este implicata in proiecte de intretinere de drumuri, dar cand antrepriza va deveni 100% functionala se va vedea ce lucrari au ramas in urma. Deja se stie de unele loturi de autostrada care au probleme, in special lotul 3 din Orastie-Sibiu, unde Compania intervine permanent, pentru ca periodic au loc deteriorari.