Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Uzina Mecanică și Șasiuri Dacia a dezvăluit, ieri, pe 27 septembrie, motorul TCe cu numărul 3 milioane. Noul motor are la bază un propulsor ECO-G 100 pe benzină și GPL, o capacitate cilindrică de 1 litru, dezvoltă 100 CP și un cuplu maxim de 170 Nm.

Totodată, noul motor a fost livrat către Uzina Vehicule Dacia, unde va fi asamblat pe modelul Logan Prestige pentru un client din România.

Prima generație de motoare TCe a fost lansată în 2012, sub numele de cod intern HR09, fabricată la Uzina Mecanică și Șasiuri Dacia (UMCD) de la Mioveni. A doua generație este și cea actuală cu denumirea HR10 care se află în producție de la sfârșitul anului 2018.

Mai mult de 40% din producția de motoare sunt făcute de UMCD și echipează vehiculele create pe platforma industrială de la Mioveni.

De asemenea, motoarele TCe sunt livrate către export la uzinele Renault Group din Franța, Slovenia și Turcia, echipând, printre altele, modele precum Renault Clio V sau Nissan Micra.

„Producem un motor adaptat nevoilor clienților. Este economic, fiabil și se încadrează în normele ecologice actuale sau depășesc așteptările în această privință, cum este cazul variantei cu GPL. În fiecare moment ne preocupăm de calitate astfel încât utilizatorii să rămână cu o singură «grijă»: plăcerea condusului. Cifra de 3 milioane este și o mărturie a continuității activității la Uzina Mecanica, a competențelor și a eforturilor făcute de salariați și bineînțeles a încrederii pe care ne-o acordă clienții.”,

a declarat Gabriel Vieru, Directorul Executiv Uzina Mecanică și Șasiuri Dacia.

La uzina de la Mioveni a fost fabricat vehiculul Dacia cu numărul 7 milioane. Modelul aniversar este un exemplar al Seriei Limitate Duster Extreme, de culoare Grey Urban, echipat cu motorul TCe 150 CP în versiunea cu cutia de viteze automată EDC. Vehiculul este destinat unui client din România.

Inaugurată în august 1968, uzina de la Mioveni a produs, de-a lungul timpului, 6 generații de modele, de la Dacia 1100 până la noul vehicul de familie, Jogger. Jalonul de 1 milion de vehicule a fost atins în anul 1985, cel de 2 milioane în 1998, iar cel de 5 milioane, în anul 2014.

Lansat în anul 2010, SUV-ul Duster – ajuns deja la a doua generație – este cel mai produs model din istoria uzinei, cu două milioane de exemplare fabricate. În prezent, din totalul producției de vehicule Dacia, peste 85% sunt destinate exportului, în principal pe pieţele din Europa, dar şi în Nordul Africii şi Orientul Apropiat.