Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Florin Gagea, director Monitorizare și Control în cadrul ISCTR, a declarat la Conferința Națională a Transportatorilor Expres de Mărfuri din România că, după ce le-a lăsat timp până în iulie firmelor cu utilitare de peste 2,5 t să se licențieze, ISCTR a început să controleze respectarea acestei prevederi.

Cea mai mare problemă întâlnită este nerespectarea masei totale maxim autorizate, care se întâlnește la o treime dintre mașinile verificate. „Deci trebuie să aveți mare grijă aici și să verificați greutatea totală după ce plecați de la încărcare, mai ales că sunteți obișnuiți să încărcați la volum și deci la plecarea de la fabrică nu știți care e greutatea totală dacă nu faceți o cântărire.“ Depășirea cu până la 25% a greutăți totale maxim autorizate se sancționează cu amendă de 2.000 de lei și depășirea cu peste 25%, cu amendă de 4.500 de lei – dacă se plătesc în 15 zile.

În cazul vehiculelor ușoare mai apare problema detarării: pentru a evita echiparea cu tahograf firmele au detarat de la 4,5 la 3,5 t, iar acum, de când cu obligația de licențiere și de respectare a MTMA, le mai rămâne o sarcină utilă de 500 kg.

RAR spune că se poate reveni la cele 4,5 t dacă se merge la producătorul autovehiculului, care schimbă plăcuța și dă o adeverință în acest sens. Probleme pot apărea când detararea s-a făcut în altă țară.

Firmele care au apelat la detarare dar revin la 4,5 t au acum nevoie de tahograf și de atestat pentru șofer, „dar nu vor mai avea probleme cu depășirea greutății. Există județe unde activitatea de control a inspectorilor ISCTR vizează mai ales cântărirea, atunci când vine vorba de autovehicule ușoare, și există județe unde nici nu se pune accent pe controlarea mașinilor ușoare. Pentru că nu am dat încă un plan de acțiune pe întreaga țară în ceea ce privește aceste autovehicule, ci am lăsat piața să se obișnuiască să respecte greutatea totală“, declară Florin Gagea.

În ceea ce privește o altă obligație care vine odată cu licențierea, aceea de a aduce autovehiculele din Comunitate la sediu după cel mult opt săptămâni, directorul ISCTR declară că este mai dificil decât la camioane să se demonstreze că vanurile o respectă.

„Masura impusa de ART, sustinuta de o dispozitie specifica in legislatia emisa de Guvern, reprezinta o continuare a fortarilor la care sunt supuse companiile de transport care sunt deja penalizate de economie, de piata si sistem. Solicitarea contributiilor de catre Autoritatea pentru Reglementarea Transportului (ART) nu genereaza niciun fel de beneficii.“ In acest mod, Maurizio Longo, secretar general al Trasportounito, condamna prevederile prin care ART cere plata unei contributii pentru 2019 companiilor de transport care efectueaza, cu vehicule cu MTMA de peste 26 t, transport rutier de marfuri conectat la porturi, gari, aeroporturi si interporturi (prin urmare, cei care nu efectueaza transport in legatura cu aceste infrastructuri nu sunt obligati sa plateasca), arata http://www.uominietrasporti.it.

Contributia solicitata de ART implica acele companii care, in 2018, au depasit o cifra de afaceri de 5 milioane de euro, cota de 0,6 ‰ din CA trebuind sa depaseasca pragul de 3.000 de euro. Aceasta se va plati insa in doua transe: prima, egala cu doua treimi din total, pana la 30 aprilie, iar a doua, pentru suma ramasa, pana la 31 octombrie.