Angajatii majoritatii companiilor vor continua ca, aproximativ 40% din timp, sa isi desfasoare activitatea de acasa, cel putin pana la sfarsitul lui 2020, arata un studiu al HPDI (Human Performance Development International).
In restul timpului, angajatii vor lucra de la birou, dar procesul de digitalizare se va accelera, angajatorii dorindu-si sa fie si mai bine pregatiti pentru situatii similare, care ar putea aparea in viitor si ar putea necesita munca de la distanta a majoritatii personalului, potrivit unei cercetari la care au participat peste 3.000 de participanti in cadrul unor webinarii organizate incepand cu a doua jumatate a lunii martie. Respondentii provin din domenii variate, de la IT si banci, pana la industria producatorilor de componente auto sau cea farmaceutica. Printre obiectivele studiului s-a aflat identificarea principalelor probleme cu care se confrunta angajatii care lucreaza de la distanta. „Astfel, 36% dintre respondenti au nominalizat lipsa intelegerii emotiilor si a trairilor personale ca principal impediment al muncii de acasa. Transmiterea defectuoasa a informatiei a constituit cea mai mare provocare pentru 28% dintre angajatii inclusi in cercetare, iar 23% au fost nemultumiti in special de cresterea timpilor de raspuns, in lipsa interactiunii directe. In proportie de 13%, angajatii au considerat ca activitatea le-a fost ingreunata in special de probleme care au tinut de canalele de comunicare, respectiv de diversele platforme video pe care le-au folosit.”
Potrivit HPDI, piata programelor de educatie pentru angajati va trece prin schimbari care urmeaza modificarea paradigmei in care isi desfasoara activitatea companiile. „In scenariul cel mai optimist, doar 2020 va fi un an de sacrificiu in industria noastra, urmand ca in 2021 sa ne concentram pe constructie, in noul context. In scenariul pesimist, si anul viitor va sta sub semnul reconstructiei, mai ales daca va mai exista un val pandemic, in aceasta toamna. Oricum, migrarea in digital continua sa fie principala tendinta pe piata de traininguri si teambuildinguri. Daca, in prima parte a perioadei de izolare, majoritatea clientilor erau in expectativa, acum cele mai multe bugete au inceput sa se indrepte exclusiv catre webinarii si evenimente online, in ciuda inceperii relaxarii”, a punctat fondatorul HPDI, Petru Pacuraru.
HPDI (Human Performance Development International) apreciaza mediul de afaceri a intrat intr-o perioada de adaptare, iar circa 80% dintre multinationale si companiile mari, cu peste 1.000 de angajati, au reusit sa puna la punct strategii functionale pentru munca la domiciliu.
Acestea sunt acum in faza de acomodare a personalului si a intregului flux operational la noul climat si au nevoie de sprijin de specialitate. ,,Pandemia COVID-19 si restrictiile pe care le-a adus cu sine au insemnat inghetarea industriei noastre pentru o perioada inca nedefinita, dar pe care ne-o dorim cat mai scurta. Practic, aproape toate proiectele de training si teambuilding au fost sistate. Programele de invatare si dezvoltare au fost oprite, iar prioritatile companiilor s-au mutat aproape exclusiv in zona de supravietuire, siguranta si continuitate in business. Acum (…) a inceput sa creasca interesul pentru webinarii. Oamenii simt nevoia de ajutor in tranzitia de la munca de la birou la cea de acasa, iar acest lucru se intampla prin stabilirea unor proceduri de lucru, prin ajustarea mentalitatii si a programului, precum si printr-un sistem performant de management de la distanta”, a declarat Petru Pacuraru, fondator al HPDI.
HPDI, unul dintre liderii pietei in ceea ce priveste gradul de retentie a clientilor, lanseaza in acest context un program de invatare digitala, format din webinarii online, dedicat companiilor care vor sa se adapteze cat mai rapid noii paradigme de functionare. ,,Becoming the Digital Manage’’r este functional de aproape doua saptamani si a fost deja solicitat de catre 15 companii din domenii precum: IT, retail, industria farmaceutica, productie.