Nagel-Group și DB Schenker și-au extins rețeaua de distribuție de alimente în Finlanda și Germania printr-un parteneriat ce include transporturi programate. Lanțul de temperatură variază de la -18 grade Celsius, pentru mărfurile refrigerate, până la +25 de grade Celsius, pentru alimentele depozitate la temperatura camerei.
Colaborarea dintre cele două companii de logistică extinde rețeaua de terminale pentru mărfuri cu temperatură controlată în Germania și Finlanda, principalele centre de transbordare fiind Hamburg, în Germania, și Vantaa, în Finlanda. Acordul prevede ca DB Schenker să efectueze săptămânal transporturi frigo între hub-uri și preluarea distribuției directe pentru Nagel Group în Finlanda, inclusiv pentru marfă generală. La rândul său, Nagel Group va efectua distribuția de marfă generală pentru DB Schenker în Germania și alte țări reprezentate.
Coronavirusul vine cu o crestere a logisticii alimentare. Carsten Taucke, CEO-ul Nagel Group, a vorbit despre situatia exceptionala de pe piata intr-un interviu acordat publicatiei germane trans aktuell.
„Facem tot ce putem pentru a mentine lantul de aprovizionare. Achizitiile pentru stoc ale multor persoane reprezinta o mare provocare“, a explicat Carsten Taucke.
Pentru a face fata cererii extrem de mari venite din retail, Nagel-Group a instituit o echipa de criza aflata in legatura permanenta. Pentru Carsten Taucke mentinerea pe linia de plutire a unei companii cu 12.000 de angajati este la fel de provocator ca aprovizionarea populatiei.
„Trebuie sa ne asiguram ca le oferim protectie maxima angajatilor nostri, respectand in egala masura reglementarile de sanatate. Din pacate este greu sa punem in aplicare aceste masuri si pentru angajatii din zona comerciala, adica pentru operatorii din depozit si pentru soferi. Este greu sa facem fata volumelor incredibil de mari.“
Volumele de marfa manipulate in martie sunt la nivelul celor din perioada sarbatorilor pascale, nicidecum nu la nivelul lui martie 2019: cresterea este de 15-20% fata de volumele lui martie anul trecut.
Cantitatile mari de marfa sunt asigurate printr-o organizare extrem de atenta a activitati, dar flexibila, iar asta inseamna un mix intre utilizarea flotei companiei si capacitatea de transport oferita de terti.
„Facem achizitii pentru stoc, dar trebuie sa mentinem costurile sub control. Masurile implementate costa deja destul. Procesele nu se desfasoara la capacitate normala, iar asta a redus semnificativ productivitatea“, a mai spus Carsten Taucke. „Ne pregatim ca situatia sa devina si mai tensionata. Echipa noastra de criza continua sa se intalneasca regulat, avem coordonari zilnice cu uitatile de productie si actualizari de volume. Din fericire, cele mai sinistre scenarii, si anume ca totul se inchide, nu s-au adverit. Speram ca aceasta tendinta de a face stocuri va scadea si vom avea o oferta mai stabila si un control mai bun al fluxului de marfuri“, a completat acesta.