Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Achiziția a 100 de nave i-a permis MSC, companie italiano-elvețiană fondată de omul de afaceri Gianluigi Aponte, să depășească rivalul danez Maersk în termeni de capacitate de transport.

Potrivit datelor Alphaliner, Maersk, care ocupa primul loc încă din 1996, a fost depășit pentru prima dată de MSC – Mediterranean Shipping Company, care deține o capacitate totală de 4.284.728 de containere standard de 20 de picioare (TEU), cu 1.888 TEU mai mult decât compania din Danemarca. Totuși, Maersk deține recordul în privința dimensiunii flotei de nave, având în vedere gradul de utilizare mai mare prin închiriere al MSC (65% vs 42%). De remarcat faptul că împreună aceste două companii au o cotă de piață de 17%.

1. MSC – Mediterranean Shipping Company

Compania înființată în 1970 de căpitanul italian Gianluigi Aponte a reușit să depășească 645 de nave portcontainer, care au o capacitate totală de 4,28 milioane TEU, dintre care 411 mii TEU sunt rezultatul achiziției din 2021. Creșterea generală a MSC este estimat la 10,7%.

2. APM-Maersk

Compania de transport maritim cu sediul în Danemarca a dominat piața mondială de transport maritim de containere timp de două decenii și jumătate, deși operează pe această piață încă din 1904. În prezent, compania are o flotă de aproximativ 738 de nave containere cu o capacitate de aproximativ 4,27 milioane de TEU .

3. CMA-CGM

CMA-CGM, o companie franceză de transport maritim fondată în 1978 în urma unei serii de fuziuni, a intrat în Top 3, după ce până anul trecut a ocupat locul al patrulea. Ca și în cazul MSC, achiziția de noi nave mega-containere i-a permis avansul de capacitate și intrarea în top. Compania are peste 568 de nave active în peste 150 de rute cu o capacitate de transport de aproximativ 3.198.217 TEU.

4. COSCO – China Ocean Shipping Company

Compania chineze COSCO este recunoscută ca un jucător important în domeniul transportului maritim și nu numai, fiind activă în 40 de țări prin intermediul unei flote de 480 de portcontainere, cu o capacitate totală de transport de 2,93 milioane TEU. Se așteaptă însă o surclasare a CMA-CGM, odată cu intrarea în operațiuni a unei capacități suplimentare de 585 de mii TEU, lucru ce va fi finalizat în 2023.

5. Hapag-Lloyd

Cu sediul în Germania, Hapag-Lloyd a fost înființată în 1970 prin fuziunea dintre Hamburg-American Line și Nord Lloyd. Astăzi are peste 250 de nave cu o capacitate de aproximativ 1.743.983 TEU.

6. ONE – Ocean Network Express

Cea mai tânără dintre linii mari, înființată în 2017, One Network Express integrează trei mari companii de transport maritim, MOL, K-Line și NYK. Consorțiul a fost creat în Japonia și are sediul în Singapore, principala sarcină fiind de a consolida serviciile în Asia, America Latină și Africa. Alianța gestionează o flotă de 209 nave cu o capacitate de transport containere de 1.531.530 TEU, în scădere cu 2% față de 2021.

7. Evergreen Line

Celebra companie taiwaneză Evergreen Marine Corporation a fost înființată în 1968 și astăzi are o flotă de peste 200 de nave portacontainer, inclusiv cea care a blocat Canalul Suez la finalul lunii martie 2021, și acoperă o capacitate de transport de 1.477.644 TEU.

8. Hyundai Merchant Marine

HMM Co. LTD., cunoscută anterior sub numele de Hyundai Merchant Marine, este o companie de transport maritim cu sediul în Coreea de Sud, cu 75 de nave și o capacitate de marfă de peste 819.790 TEU.

9. Transport maritim Yang Ming

Cu sediul în Keelung, Taiwan, Yang Ming Marine Transport a fost creată în 1972. Astăzi are o flotă de aproximativ 90 de nave cu o capacitate de transport de aproximativ 662.047 TEU.

10. ZIM

ZIM este o companie israeliană fondată în 1945, care se ocupă astăzi de 111 nave cu o capacitate totală de transport de 419.064 TEU. Sediul se află la Haifa, Israel și a intrat în TOP 10 datorită achiziției a aproximativ treizeci de nave în ultimul an.