Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Portul Göteborg, Portul Mării Nordului și DFDS urează bun venit Portului Antwerp-Bruges în Coridorul maritim verde și consolidează ambițiile ecologice ale proiectului. Până în 2030, se așteaptă ca două nave ro-ro alimentate cu amoniac să opereze pe rutele dintre Suedia și Belgia, iar porturile își vor intensifica eforturile în ceea ce privește electrificarea și alimentarea cu amoniac, ceea ce ar putea face din acest coridor primul coridor de transport maritim ecologic cu amoniac din lume pentru navele de marfă.

2.500 de kilometri – aceasta este distanța dintre punctul cel mai nordic și cel mai sudic al coridorului de transport maritim verde dintre Suedia și Belgia, pe care Portul Göteborg, North Sea Port, DFDS și Portul Anvers-Bruges doresc să îl creeze pentru a promova transportul cu emisii aproape zero.

Coridorul ar putea conecta 11 țări europene prin rute maritime, terestre și feroviare, de la Norvegia, în nordul Europei, până în Spania, în sud. În acest coridor, porturile Göteborg, North Sea Port și Anvers-Bruges funcționează ca noduri de transport, precum și ca importante zone de origine și destinație a activității industriale.

Obiectivul este de a avea cel puțin două nave DFDS alimentate cu amoniac în exploatare pe coridor începând cu 2030, parte a ambiției DFDS de a avea șase nave cu emisii reduse sau aproape zero până în 2030.

Navele cu amoniac vor fi completate de camioane electrice și de transportul feroviar pe uscat, precum și de alimentarea cu energie electrică pe uscat pentru nave Prin urmare, porturile își intensifică eforturile pentru a facilita operațiunile cu terminale electrice și pentru a permite alimentarea cu amoniac în condiții de siguranță.

În plus, partenerii intenționează să înceapă să producă cantități semnificative de energie electrică din surse regenerabile.

Cei trei parteneri inițiali au semnat un memorandum de înțelegere în 2022 pentru a colabora în vederea decarbonizării coridorului maritim dintre Suedia și Belgia și pentru a crea o soluție scalabilă. Adăugarea portului Antwerp-Bruges la această coaliție consolidează acest angajament. DFDS a depus o cerere de finanțare pentru un total de patru nave alimentate cu amoniac și, în cazul în care finanțarea va fi acordată, se preconizează că proiectul, inclusiv electrificarea porturilor, va reduce 328.000 t de emisii de CO2e pe an, ceea ce corespunde la aproximativ 11% din emisiile de GES din domeniul de aplicare 1 ale DFDS, comparativ cu 2023.

sursa foto: Gothenburg Port Authority

Grimaldi Lines a lansat în iunie 2022 conexiunea dintre Civitavecchia și Valencia, operată la 3 săptămâni de 2 nave Ro-Ro noi cu propulsie hibridă, Eco Valencia și Eco Barcelona, și una din clasa Eurocargo. De asemenea, acest serviciu funcționează și în porturile Livorno și Savona. La Civitavecchia, navele operează atât pe cheiul 26, cât și pe noul chei 29, oferind o capacitate totală de 800 de semiremorci. Ro-Ro-urile pot încărca până la 200 de semiremorci pe sens, cu o manevrare independentă care nu afectează sistemul rutier obișnuit.

Pentru a încuraja utilizarea navelor cu emisii zero în port, ASP Marea Tireniană Central-Nordică are în vedere instalarea unui „delfin” pe cheiul 29, care va permite ca cheiul să fie echipat cu o bornă suplimentară pentru acostarea navelor mai lungi. Vor exista 2 avantaje: proximitatea noului chei față de poarta nordică va facilita traficul în port, iar din punct de vedere nautic, se vor economisi 40-45 de minute de traversare a canalului portuar, atât la intrare, cât și la ieșire, ceea ce va fi benefic pentru competitivitatea liniei.

„Acesta este un alt rezultat foarte important obținut pe autostrăzile de la malul mării, ai căror indicatori din ultimul an sunt toți pozitivi”, explică președintele ASP, Pino Musolino. „Suntem, de asemenea, foarte mulțumiți că un armator de calibrul lui Grimaldi se întoarce în mod evident să se concentreze pe Civitavecchia, cu o nouă linie spre Spania care are Civitavecchia ca port italian de referință și se adaugă la conexiunea directă zilnică deja existentă cu Barcelona. Cu această linie, cu o valoare adăugată ridicată, începem imediat să profităm la maximum de cele mai recente investiții în infrastructură, atât în ceea ce privește noile dane, cât și șantierele disponibile în special pentru semiremorcile din traficul ro-ro”.