Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Global Truck & Bus Procurement LLC, recenta alianta strategica dintre producatorul nord-american Navistar si grupul german Volkswagen Truck & Bus, isi dovedeste eficienta inca din primele luni de existenta. Potrivit lui Troy Clarke, directorul executiv al companiei americane, echipa comuna din spatele noului joint venture lucreaza foarte bine si a interactionat deja cu peste 250 de furnizori actuali sau noi, iar pana la finalul lui septembrie deja a finalizat 40 de contracte comune de achizitii. Prin intermediul noii aliante, cele doua companii estimeaza ca vor economisi 500 de milioane de dolari in primii cinci ani.
 

Prezenti intr-o conferinta de presa comuna sustinuta la finalul lui septembrie in cadrul targului de vehicule comerciale de la Atlanta (America de Nord), oficialii celor doua companii s-au declarat incantati de cum a decurs cooperarea dintre echipele lor, in special in ceea ce priveste aspectele tehnice de care trebuie sa se tina seama in interiorul aliantei si integrarea tehnologiilor comune. „M-as fi gandit ca inca ne-am fi luptat cu probleme legate de specificatii si alte astfel de aspecte tehnice ce tin de motoare, de exemplu, insa am trecut peste ele in cateva saptamani“, a punctat Troy Clarke, presedinte al Consiliului director si CEO al Navistar, care s-a declarat incantat de cooperare, enumerand cateva avantaje. „Daca iei in considerare volumele companiilor, atunci aceasta alianta devine un client foarte mare cand achizitioneaza ceva de la un furnizor global. Un alt beneficiu al parteneriatului este legat de cheltuielile in inginerie, care nu urca atat de mult, fiind utilizate pe un numar mai mare de motoare, ceea ce le ofera lor, asa cum ne ofera si noua, dar la o alta scala, un cost mai eficient. In plus, noi putem folosi tehnologiile existente ale partenerilor nostri, insa nu gratis“, a explicat oficialul american.
Ca parte a acordului dintre Volkswagen Truck & Bus si Navistar, Andreas Renschler (CEO al Volkswagen Truck & Bus) si Matthias Gründler (CFO al Volkswagen Truck & Bus) fac parte acum din consiliul de administratie al Navistar, ceea ce reprezinta un real castig in opinia lui Clarke. „Ca presedinte al Consiliului de Administratie este un beneficiu sa-i ai alaturi pe Andreas si pe Matthias, oameni cu experienta in industrie. Consiliul reprezinta investitorii companiei, dar ei nu vin din industria camioanelor si in multe situatii trebuiau sa se bazeze numai pe mine si pe modul meu de a privi viitorul in ceea ce ar trebui sa facem.“
La randul sau, Andreas Renschler crede ca aceasta colaborare este una foarte buna, chiar daca trebuie accelerata in anumite zone, joint venture-ul fiind metoda prin care compania germana a reusit sa intre pe piata din SUA, acolo unde competitorul sau Daimler are deja o bogata istorie. „Avem marci de traditie in portofoliul nostru si cu toate acestea suntem o companie tanara, un start-up. Am spus-o foarte clar, vrem sa avem partenerul potrivit pe piata din SUA si acesta este Navistar deoarece are cea mai buna retea de dealeri, iar oamenii de aici au facut o treaba extraordinara in ultimii doi ani pentru a repune compania pe picioare. Pentru noi este o buna modalitate de a intra pe aceasta piata si cred ca impartasim tehnologiile noastre legate de inovatie“, a afirmat Renschler.

Contracte noi intr-un timp foarte scurt
Global Truck & Bus Procurement LLC are sediul in statul american Ilinois, echipa de achizitii fiind una comuna, alcatuita din experti din cadrul ambelor companii. Potrivit oficialilor, in urma sinergiilor de care vor beneficia cele doua companii sunt asteptate economii de circa 500 de milioane de dolari in primii cinci ani. Din aceasta primavara, cand cele doua companii au semnat contractul de alianta, echipa de achizitii a interactionat cu 250 de furnizori noi si existenti, identificand 150 de activitati specifice furnizorilor, contracte sau imbunatatiri ce trebuie schimbate, si finalizand deja 40 dintre aceste modificari, „un progres fenomenal, care ne ofera incredere“, a notat CEO-ul Navistar.

Beneficiile unei platforme comune la nivel global
Printre proiectele in care cele doua entitati se vor intersecta se numara cel din domeniul digitalizarii, platforma comuna bazata pe Cloud, la care va adera si Navistar, la finalul implementarii, urmand a conecta peste 650.000 de vehicule. „La nivel european, am stabilit o platforma deschisa comuna bazata pe Cloud, si subliniez «deschisa» pentru ca trebuie sa fie accesibila tuturor marcilor, dat fiind faptul ca cele mai multe flote au vehicule de la mai multi producatori. Momentan suntem in faza de testare, inclusiv partea de hardware, cutia de conectivitate (RIO box). Aceasta cutie va fi folosita si in SUA, de catre Navistar. Apoi vorbim despre platforma in sine, una comuna la nivel global. Navistar are conectate circa 350.000 de vehicule, avem in Europa deja 300.000, deci daca vom folosi aceasta platforma comuna vom avea 650.000 de vehicule conectate, ceea ce ne va ajuta, de asemenea, sa dezvoltam sinergii pe partea de hardware.“
Renschler a mai explicat ca o astfel de platforma este deschisa atat partenerilor, cat si furnizorilor sau altor comercianti, pentru ca este important ca toate datele sa poata fi puse intr-o singura platforma, nu doar pentru a afla unde este camionul intr-un anume moment, ce greutate sau ce consum are sau alte asemenea date, si pentru a optimiza intreg lantul logistic. „Astazi, toate companiile de logistica au de-a face cu o varietate de sisteme logistice si, daca stai de vorba cu unii dintre clientii nostri, pentru ei este un cosmar sa lucreze cu subsistemele clientilor si ale furnizorilor, unii dintre ei trebuie sa stea in fata a sase monitoare si nu stiu ce sa mai faca pentru a optimiza activitatea mai departe. Prin intermediul unei asemenea platforme, toate aceste date sunt la un loc indiferent ca vorbim de un camion, un vas sau un tren. Deci putem merge prin acest eco-sistem logistic care converge intr-un singur sistem“, a detaliat CEO-ul Volkswagen Truck and Bus.
Un al doilea avantaj al platformei este acela ca o idee buna se poate implementa rapid la nivel global pe toate pietele si astfel sporeste avantajul competitiv pentru toti cei implicati in proces. „Insa toate aceste activitati au sens numai daca aduc beneficii clientului. Digitalizarea nu are niciun rol daca acesta nu beneficiaza de pe urma ei“, a concluzionat Andreas Renschler.
Pentru a fi mai usor de inteles, omologul sau de la Navistar a exemplificat cum ar putea beneficia alte companii furnizoare de produse si servicii de platforma comuna a grupului VW Truck & Bus. Oficialul s-a referit la un jucator din industria lubrifiantilor, care intr-o zi si-ar schimba politica de afaceri, in sensul in care nu mai doreste sa-si vanda produsele, in cazul de fata uleiul de motor, ci sa le inchirieze contra unei sume pe fiecare mila. „Acest furnizor nu va cauta sa dezvolte cinci sisteme diferite de monitorizare, ci va cauta aplicatia noastra. Nu vedem acest cloud ca pe unul european sau nord-american, ci pur si simplu este unul la nivel global, indiferent unde sunt conduse respectivele camioane exista un protocol prin care clientii pot extrage datele care ii intereseaza pentru a-si conduce afacerea. Acest lucru ne ofera posibilitatea interactiunii nu numai cu clientul, ci si cu furnizorul, iar la un moment dat vor aparea si oportunitati noi de care vom putea beneficia“, a spus Clarke.
Platforma tehnologica de care au vorbit cei doi directori nu este importanta numai la nivel de digitalizare, fiind legata si de echipamente hardware, utilizate pentru ca producatorii sa poata fi mai competitivi si sa aduca inovatiile mult mai rapid pe piata. „Ne straduim sa facem acest lucru pentru vehicule pe gaz natural si electrice, ne uitam la motoare bio-diesel, in foarte multe zone diferite, care costa totusi foarte multi bani, iar pentru acest lucru avem nevoie de scale economice si cred ca suntem pe drumul cel bun“, a punctat Andreas Renschler.

Lant cinematic comun in 2019
Referindu-se la recenta alianta dintre Navistar si Volkswagen Truck & Bus, oficialul companiei germane a punctat ca cele doua companii vor benefica atat de partea de software a platformei, cat si de partea fizica a componentelor sale – hardware. Momentan, compania se afla in cautarea furnizorilor potriviti, pe care trebuie sa ii gaseasca pana la finalul lui 2019. Renschler a oferit un exemplu legat de bateriile pentru motoarele electrice ale camioanelor, care sunt dispuse in doua pachete si care pot folosi aceeasi celula ca si cele din cazul masinilor de pasageri, insa „restul bateriei este cu totul diferit in cazul camioanelor. Sunt multe specificatii de care trebuie sa tinem seama, in primul rand insa trebuie sa avem aceasta platforma comuna.“
Intrebat cand va ajunge pe piata noul lant cinematic comun pe care il pregatesc cele doua companii la nivel de alianta, Troy Clarke s-a ferit sa ofere o data exacta, insa poate garanta ca in 2019 la unul dintre aceste evenimente (n.r.: NACV). Un alt obiectiv comun al celor doua companii este noua generatie de propulsoare, dezvoltata de la zero, care va servi tuturor partenerilor din alianta. „La inceputul aliantei ne-am gandit cat ne-ar costa si cat timp ne-ar lua sa renuntam la produsele noastre si sa alegem din portofoliul Volkswagen Truck & Bus motoare pe care sa le punem pe camioanele noastre. Dar nu ar fi fost lucrul cel mai corect pe care l-am fi putut face. Suntem recunoscatori ca ne-au oferit posibilitatea de a face parte din dezvoltarea noii generatii de motoare, vorbim de un propulsor dezvoltat de la zero. Pentru mine vestea cea mare este ca nu avea sens sa scurtam durata de viata a produselor noastre (motoarele din portofoliu) si sa stricam sasiurile. Cel mai bine este sa venim direct cu cerintele in fata, ceea ce am si facut“, a mai spui Troy Clarke, exemplificand cu motorul A26, un propulsor cu o licenta de MAN, pe care compania il foloseste de circa 10 ani, derivat din modelul D26.