… după o luptă strânsă cu Setra S 511 HD, VDL Futura FDD2 și Volvo 9700 DD.
Decizia îi aparține juriului International Bus & Coach, compus din 22 de publicații de specialitate din întreaga Europă, printre care și revista Tranzit, și care încă din 1989 studiază temeinic această industrie, organizând teste comparative în diverse țări, pentru a determina în fiecare an care este cel mai bun autobuz, autocar sau minibuz.
Munca acestui juriu este foarte importantă pentru industria vehiculelor de transport de persoane și pentru clienți, deoarece membrii săi analizează, pentru fiecare model testat, confortul și siguranțe șoferilor și pasagerilor și eficiența în operare, folosind criterii bine puse la punct.
În septembrie 2021, juriul – mai exact revista slovenă Transport & Logistika – a organizat testele anuale Coach Euro în Bled, una dintre cele mai pitorești locații din Slovenia. În competiție s-au înscris patru autocare, dintre care două double-decker, VDL Futura FDD2 și Volvo 9700 DD, și două high-deck, Neoplan Cityliner C și modelul compact Setra S 511 HD.
În prima dintre cele patru zile de test s-au desfășurat probele de accelerație și frânare și s-a măsurat nivelul de zgomot, iar în următoarele două zile s-a mers pe distanță lungă, de aproape 900 km, pe autostrăzile și drumurile locale din Slovenia, astfel încât membrii juriului să poată vedea toate cele patru autocare în situații diferite de drum și să fie pe rând șoferi și pasageri. Iar în ultima zi, după discuți detaliate și vot, a fost anunțat câștigătorul: Neoplan Cityliner, a cărui generație actuală este prezentă pe piață de 15 ani, dar a fost îmbunătățită recent în ceea ce privește trenul de rulare, spațiul pasagerilor, punctul de lucru al șoferului și sistemele de asistență. În plus, cu ocazia aniversării a 50 de ani de existență a acestui model, Neoplan a oferit o ediție specială, numită Platin, caracterizată prin operare economică, și totuși puternică și dinamică, așa cum a apreciat președintele juriului, Tom Terjesen.
Trenul de rulare al noului Autocar al Anului se remarcă prin performanță și operare lină, motorul MAN de 12 l D26 fiind combinat cu transmisia automată ZF EcoLife 2, cu răspuns foarte bun și cursă confortabilă, în ciuda faptului că are numai șase trepte, și potrivită pentru transport atât în orașe, cât și pe autostrăzi.
Dar și designul a fost un argument hotărâtor pentru decizia juriului, el fiind remarcat încă de la apariția actualei generații Neoplan Cityliner, în 2006.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit