Dupa mai multe experiente in care soferii abia angajati au plecat deja sa lucreze pentru companii din vest, sunt firme romanesti care prefera sa aduca soferi din afara. Una dintre acestea face transport intern cu vehicule de 3,5 t si are deja peste 100 de angajati, dintre care 90 de soferi. Compania si-a pastrat forta de munca existenta, iar pentru flota extinsa era in discutii pentru a aduce forta de munca suplimentara din Nepal, respectiv zece soferi si incarcatori.
„Le asiguram cazare si masa si suntem mai siguri de ei decat de decat forta de munca din Romania, iar doi ani nu pot pleca in alta parte. Ai nostri vin la munca atunci cand vor, au tot timpul probleme, or, eu nu pot sa-i spun clientului ca soferul nu a avut chef sa vina la munca. A mai fost si problema cu forta de munca din ultimii doi ani. Avem toate actele, numai sa le iasa avizele de munca si sa vina. Camioanele le avem. Apoi urmeaza doua saptamani de instruire. Cum se duce soferul roman cu GPS-ul, la fel merg si ei. In plus, cunosc mai multe limbi straine.“
02.10.2020
Ultimul număr: Octombrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit