Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Din publicația Verkehrs Rundschau, care citează Oficiul Federal pentru Logistică și Mobilitate (BALM) și Oficiul Federal de Statistică (Destatis), aflăm că în decembrie 2022 numărul de kilometri parcurși de camioanele cu minimum patru axe pe drumurile germane cu taxă a scăzut cu 4,9% față de noiembrie – cea mai mare scădere lunară din aprilie 2020 încoace, când a început pandemia de Covid-19 – și cu 6,1% față de decembrie 2021.

Scăderea semnificativă este cauzată, printre altele, de debutul iernii și de ratele ridicate de îmbolnăvire, iar acest kilometraj oferă din timp indicii cu privire la evoluția industriei, nu doar la nivel național, ci și în unele state federale. În special în statele puternice industrial există o corelație clară între kilometrii parcurși de camioane pe autostrăzile cu taxă și cifra de afaceri din producție, iar în orașe și în statele mai puțin industriale corelația este mai slabă.

Cea mai mare scădere a kilometrajului cu taxă parcurs de camioane față de luna precedentă, de 6,5% după ajustarea calendaristică și sezonieră, a fost înregistrată în Saxonia Inferioară, urmată de Bavaria (-5,0%), Turingia (-4,8%) și Saxonia (-4,8%).

În plus, în Germania se măsoară, din aprilie 2022, numărul de intrări și ieșiri în/din țară. În decembrie 2022, totalul transportului internațional a scăzut cu 4,8% în termeni calendaristici și ajustați sezonier față de noiembrie 2022, iar cel mai mare declin l-au înregistrat cursele cross border către și dinspre Republica Cehă (-8,3%), urmate de cele spre Danemarca (-8,1%).