Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Piata europeana de vehicule comerciale a fost extrem de afectata de pandemie, in ultimele luni inregistrandu-se o scadere medie a vanzarilor de 40% comparativ cu perioada similara a anului trecut (anumite piete s-au depreciat chiar si mai rau). In ultimele luni, Ford a incercat sa sprijine lupta impotriva coronavirus, punand la bataie flotele de vehicule demo pentru livrari de alimente si de medicamente. In plus, in fabrica din Marea Britanie s-au produs ventilatoare pentru spitale.
Productia de vehicule a fost reluata in mai a.c., insa toti angajatii care pot lucra de acasa inca fac acest lucru. Este imbucurator faptul ca se vede o revenire usoara a pietei, iar campaniile de promovare au fost reluate, au declarat reprezentantii companiei in cadrul unei video-conferinte organizata cu membrii juriului Van of the Year.
Un obiectiv major pentru 2020 a fost ocuparea pozitiei de lider de piata pe segmentul vehiculelor cu sarcina utila de 1 t, dar si consolidarea primului loc pe segmentul pick-up-urilor, unde Ford conduce detasat in vanzari. Si in ciuda conditiilor dificile din piata, aceste obiective au fost atinse. Astfel, in mai 2020, Ford detinea in Europa o cota de piata de 14,3% pe segmentul vehiculelor comerciale, in crestere cu 0,4% fata de mai 2019. Mai mult, special pe segmentul utilitarelor de 1 tona, cota de piata a Ford este de 22,1%, la la pick-up-uri, de 30,6%.
Din cei 160 de carosieri parteneri Ford, peste jumatate dintre ei au oprit activitatea in aprilie-mai a.c. S-a tinut legatura cu clientii care aveau comenzi in curs de executie, pentru a se gasi solutii de acoperire a necesarului de transport. Pentru perioada urmatoare, clientii vor beneficia de asistenta virtuala in vederea alegerii celei mai potrivite configuratii/caroserii.
De asemenea, pe parte de servicii post-vanzare a fost urmata in ultimele luni o strategie centrata pe client, cu servicii „up-time” si timpi rapizi de raspuns pentru orice solicitare. Programul in service-uri a fost facut astfel incat clientii sa nu aiba de suferit, fiind implementat in acelasi timp un nou sistem de lucru, fara atingere, care acum este transferat catre showroom-uri si care face parte din nou cod Customer Care (protejarea clientului). In scurt timp urmeaza sa fie lansata o aplicatie mobila, prin care utilizatorul poate fi informat asupra apropierii reviziilor sau necesitatea altor interventii tehnice si prin care acesta se poate programa simplu si rapid, reducand la maximum perioada de imobilizare a vehiculului. In decursul acestui an urmeaza sa fie lansate si alte servicii „up-time”.