Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În fiecare săptămână, asociații ale transportatorilor din diverse părți ale Europei semnalează faptul că tarifele de transport nu cresc, în ciuda scumpirii motorinei, și arată în ce fel asta pune în pericol însăși existența firmelor din domeniu.

Spaniolii de la FETRANSA atrag și ei atenția asupra faptului că, deși combustibilul reprezintă peste 30% din costurile directe de transport, iar în ultimul an s-a scumpit cu 30%, până la 1,33 de euro/l, creșterea prețului nu se reflectă și în tarifele pe care le plătesc expeditorii, tarife care chiar au scăzut, în unele cazuri mult, în al doilea trimestru din 2021 – ultimul pentru care există date complete în Observatorul Prețurilor de Transport de Marfă din Spania, pregătit trimestrial de Ministerul de Transport din această, țară, și care situează indică o medie de 1,12 euro/km pentru transport de mărfuri generale cu ansambluri articulate.

Situația începe să semene cumva cu cea din 2008, din timpul ultimei crize majore, când prețurile au crescut necontrolat, afectând grav profitabilitatea companiilor și ducând la grevă națională.

Cele mai afectate sunt firmele mici și persoanele fizice autorizate din transport, care nu pot ține pasul cu această creștere, din moment ce tarifele nu cresc, ba uneori chiar scad. Unele dintre ele au denunțat încă din mai, când prețul mediu era de 1,23 de euro/l, faptul că, dacă motorina reprezintă mai mult de 30% din costurile de operare ale unui vehicul articulat, conform calculelor lor, prețul de transport ar trebui crescut cu 7,5% numai pentru a compensa scumpirea carburantului.