Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Din 6 iulie 2022, vehiculele noi vor trebui echipate cu sisteme avansate de siguranţă. Din acel moment, se va aplica obligatoriu în toate ţările UE Regulamentul 2019/2144 privind cerințele de omologare de tip pentru autovehicule și remorcile acestora, precum și pentru sisteme, componente și unități tehnice separate destinate acestor vehicule, în ceea ce privește siguranța lor generală și protecția ocupanților vehiculelor și a celorlalţi participanţi la trafic (pietoni, biciclişti), intrat în vigoare pe 5 ianuarie 2020.

Comisia Europeană a propus încă din mai 2018 ca anumite sisteme de siguranță pentru vehicule să fie obligatorii. Elementele avansate de siguranță „vor reduce numărul accidentelor, vor deschide calea spre o mobilitate tot mai conectată și mai automatizată și vor stimula inovarea și avantajul competitiv global al industriei europene a autovehiculelor”. Totodată, noile tehnologii din piață pot contribui la reducerea numărului de decese și de vătămări corporale pe drumurile europene, 90% dintre acestea fiind cauzate de erori umane. „În fiecare an, 25.000 de persoane își pierd viața pe şosele. Marea majoritate a acestor accidente sunt cauzate de erori umane. Putem și trebuie să acționăm pentru a schimba lucrurile. Datorită noilor sisteme avansate de siguranță, putem avea același impact ca atunci când au fost introduse centurile de siguranță. Multe dintre noile elemente există deja, în special pe vehiculele de lux. Acum ridicăm nivelul de siguranță pe toate vehiculele.”

Comisia Europeană spune că se așteaptă ca măsurile propuse să ajute la salvarea a peste 25.000 de vieți și la evitarea a cel puțin 140.000 de vătămări corporale grave până în 2038. De asemenea, acestea vor contribui la obiectivul pe termen lung al UE de a ajunge la aproape zero decese și vătămări corporale grave până în 2050.

Printre noile elemente de siguranță obligatorii se numără:

Vanzarile de vehicule comerciale de peste 3,5 t au scazut cu 47,2% in iunie (de la 3.231 de unitati in iunie 2019, la 1.705), inchizind astfel o prima jumatate de an intunecata, marcata de o contractie de 34,5% (9.227 de unitati fata de 14.080 in prima jumatate a lui 2019). In plus, prognozele pentru intregul an arata un scenariu si mai grav, de -40%, potrivit datelor inregistrate de MIT si de Centrul de Studii si Statistica al asociatiei italiene Unrae. "Descurajant. Cu atat mai dezamagitoare si inexplicabila devine neatentia persistenta a Guvernului fata de sectorul transportului rutier, care, dupa ce a fost aclamat pentru asigurarea aprovizionarii in timpul perioadei de restrictii in ciuda riscurilor, este uitat din nou cand vine vorba de un sprijin valabil – nu numai economic – pentru recuperare si pentru consolidarea competitivitatii sale in Europa“, a spus Franco Fenoglio, presedintele Sectiei Vehicule Industriale al Unrae.
Presedintele subliniaza ca „astfel se pierde oportunitatea de a da o mana de ajutor substantiala sistemului de transport rutier, nu numai prin interventii fiscale sau financiare, ci si prin reduceri ale taxelor catre stat, posibile, de exemplu, in operatiunile de testare a vehiculelor pentru omologare si inmatriculare sau pentru servicii de asistenta si mentenanta, pentru a incuraja nu numai reinnoirea parcului, ci si un management mai rational.