Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Guvernul italian a acordat o nouă prelungirea a termenului limită pentru montarea tahografelor de generație a doua, până pe 31 decembrie 2023, după ce Comisia Europeană, prin DG Move, și-a exprimat avizul favorabil în această privință. Atât în Italia, cât și în alte state europene, rămâne nerezolvată problema vehiculelor noi, comandate anterior, care vor fi livrate în următoarele luni (până la 31 decembrie) cu tahografe din prima generație.

Instalarea noilor tahografe ar fi trebuit să devină obligatorie încă din 21 august în Italia, după care a fost amânată succesiv pentru 30 septembrie, apoi pentru 8 octombrie, iar acum, pentru sfârșitul anului.

În urma reuniunii DG Move, din 5 octombrie, aproape toate statele membre s-au declarat în favoarea armonizării timpilor limită de preschimbare a tahografelor, astfel că s-a optat pentru 31 decembrie pentru montarea tahografelor de generația a doua, indiferent de tipul de utilizare al camionului (transport național sau internațional). Tahografele instalate până în prezent nu sunt echipate cu serviciul de autentificare Open Service Navigation Message Authentication (OSNMA), cel necesar înregistrării trecerilor de frontieră, deoarece agenția spațială europeană efectuează încă testele finale în acest sens. Ar putea fi gata până la sfârșitul anului, iar din acel moment vor fi necesare cinci luni pentru activarea instalării serviciului. Nu sunt excluse însă și alte amânări. Între timp, se livrează în permanență camioane noi, echipate cu tahografe de primă generație. DG Move a vehiculat deocamdată data de 18 august 2025 pentru înlocuirea acestora.