Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În prima jumătate a lui octombrie, în Spania s-a desfășurat, timp de o săptămână, o campanie de controale rutiere, Operation Truck&Bus, organizată de asociația RoadPol la nivel european, care s-a concentrat asupra vehiculelor pentru transport de marfă și de persoane.

Inspectorii au verificat 12.360 de vehicule, iar 2.545 de șoferi de camioane și 48 de șoferi de autobuze au fost depistați că nu respectă cel puțin una dintre reglementările în vigoare în activitatea lor. În plus, 31 de camioane au fost imobilizate din diverse motive, legate de șofer sau de vehicul.

Și de data aceasta, infracțiunea întâlnită cel mai des a fost nerespectarea timpului de condus, pentru care au fost sancționați 1.349 de șoferi (1.340 de șoferi de camioane și cinci șoferi de autobuze), adică 52% din totalul celor depistați cu nereguli, în timp ce 210 aveau probleme legate de tahograf (202 șoferi de camioane și opt de autobuze).

230 de infracțiuni au vizat inspecțiile tehnice, iar 427 de infracțiuni (400 de șoferi de camion și 27 de șoferi de autobuz) au vizat documentele vehiculului sau ale șoferului.

300 de șoferi circulau cu depășirea greutății totale sau cu distribuția incorectă a greutății pe axe (293 de camioane și 7 autobuze), iar 87 au încălcat regula privind centura de siguranță și alte dispozitive (80 de șoferi de camion și trei șoferi de autobuz).

În ceea ce privește conducerea sub influența alcoolului sau a altor substanțe, 17 șoferi au fost testați pozitiv pentru alcool și 13 pentru alte droguri. Iar 19 au fost depistați depășind viteza maximă admisă.