Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Administratorul Sistemului național de Garanție-Returnare (SGR), RetuRO Sistem Garanție Returnare anunță toți producătorii de băuturi că, începând cu data de 20 iunie 2023, vor putea accesa platforma prin intermediul site-ului www.returosgr.ro.

Sistemul se adresează producătorilor din categoriile apă îmbuteliată, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase, care comercializează pe piață ambalaje primare nereutilizabile din plastic, aluminiu sau sticlă, cu dimensiuni între 0,1 litri și 3 litri, precum și celor care au finalizat înregistrarea pe www.returosgr.ro.

Prin accesarea platformei, producătorii pot semna Contractul de prestări servicii pentru Producători. Documentul poate fi găsit din contul de utilizator, la secțiunea „Producător/ Documente și Contracte”, iar mai multe detalii sunt disponibile în platformă la secțiunea „Profilul meu/ Tutoriale video și ghiduri utilizatori/ Semnare contract”.

În perioada 18 aprilie – 2 mai 2023, contractul de prestări servicii a fost disponibil pentru consultare celor înregistrați în baza de date, potrivit unui comunicat de presă.

Pașii preliminari pentru a putea semna contractul și a beneficia de serviciile Sistemului național de Garanție-Returnare:

• Persoana desemnată în relația cu administratorul SGR completează toate informațiile solicitate, în conformitate cu prevederile legale, respectiv: numărul de unități de ambalaje SGR și greutatea aferentă a ambalajelor, exprimată în kilograme, introduse pe piața națională în anul 2022, defalcate pe fiecare lună, categorii de produse conținute, tip de material pe subcategorii, inclusiv culoarea materialului (pentru plastic) și dacă plasticul conține barieră de oxigen (în principal pentru produsele alcoolice), volumul (număr de mililitri) pe unitate de ambalaj. Mai multe detalii sunt disponibile în “ghidul de raportare pentru producători pe tipuri de ambalaj” https://youtu.be/vNIXCTXN8aw și în secțiunea de întrebări și răspunsuri disponibilă pe site: https://returosgr.ro/info-producatori-faq.

• Reprezentantul legal semnează Formularul Standard de Înregistrare care este generat automat, fiind completat cu datele deja introduse (mai multe detalii legate de modalitatea de semnare puteți găsi aici: https://youtu.be/aYyUISlrOf4).

Începând din această săptămână, site-ul www.returosgr.ro pune la dispoziție cerințele privind codul de bare și logo-ul SGR în secțiunea „Info Producători”.

Potrivit Hotărârii de Guvern nr. 1074/2021, înregistrarea în baza de date a Sistemului de Garanție-Returnare și semnarea contractelor cu administratorul sistemului reprezintă o obligație legală pentru desfășurarea, în continuare, a activității comerciale.

De asemenea, companiile vizate pentru înregistrare sunt atât producătorii și importatorii de băuturi, cât și companiile care comercializează băuturi către consumatorii finali, inclusiv magazinele online, operatorii care vând prin intermediul automatelor, industria HoReCa și cei care comercializează aceste produse ca și gamă complementară (ex. librării, magazine de electrocasnice și electronice etc).

În plus, Hotărârea de Guvern care reglementează funcționarea Sistemului Garanție Returnare prevede sancțiuni pentru producătorii și comercianți care nu vor fi înregistrați în platforma informatică. Sistemul Garanție Returnare este unul dintre cele mai ample și de impact proiecte de mediu pe care le va implementa România, în următorii ani.

Pe toată perioada înscrierii, RetuRO Sistem Garanție Returnare oferă asistență prin call-center la numărul de telefon: 021.207.00.09, disponibil de luni până vineri între orele 09:00 – 18:00, cu excepția sărbătorilor legale.

În prezent, în platforma RetuRO s-au înscris 63.233 de operatori economici (comercianți și producători), dintre care 1.557 sunt producători. Din totalul operatorilor economici aflați în sistem, doar 42.466 au parcurs toate etapele procesului de înregistrare.

Operatorii economici si implicit firmele de transport marfa si calatori asteapta modificarea OMEEMA nr. 791/2020 privind eliberarea Certificatelor de Stare de Urgenta (CSU) si pentru luna aprilie a.c. 
 
Deocamdata, acestia au primit doar asigurari din partea ministrului economiei Virgil Popescu ca se lucreaza la draftul de Ordonanta de Urgenta care sa reglementeze extinderea posibilitatii operatorilor economici de a solicita CSU si pentru cazul diminuarii cu minimum 25% a incasarilor sau veniturilor in aprilie raportat la media lunilor ianuarie-februarie 2020.

Potrivit OMEEMA nr. 791/2020, CSU se emit in doua forme: Tip 1 (albastru), eliberat pentru solicitantii care si-au intrerupt activitatea total sau partial ca urmare directa a deciziilor autoritatilor publice competente, in perioada starii de urgenta decretare, si Tip 2 (galben), eliberat pentru solicitantii care declara pe proprie raspundere ca li s-au diminuat incasarile cu minimum 25% fata de media primelor doua luni ale anului.
 
Intr-o document de informare afisat pe site-ul Ministerului Economiei se precizeaza ca noul act normativ „va reglementa extinderea posibilitatii operatorilor economici, ca in baza declaratiei pe proprie raspundere sa poata solicita certificatul de situatii de urgenta Tip 2 si daca diminuarea veniturilor sau a incasarilor cu minimum 25%, ca efect al deciziilor emise de autoritatile publice competente pe perioada starii de urgenta declarate, a fost inregistrata in luna aprilie 2020, prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020”. Pentru a nu aparea probleme de interpretare, transportatorii asteapta doar o simpla completare a actului normativ, prin extinderea CSU si pentru aprilie a.c., fara alte explicatii suplimentare.