Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cu ocazia aniversării a 30 de ani de la începuturile activității ca transportator, Ioan Oprean și-a făcut un cadou special: o ediție specială Actros 5 model L Edition 3. Confortul interior al cabinei cu podea complet plată este la superlativ și va face munca mai ușoară celui mai vechi șofer din firmă, care lucrează în companie chiar de 30 de ani.

Este prima astfel de ediție specială comandată în România, cu cabină L GigaSpace în culoarea albastru cobalt, asemănător cu culoarea din logoul firmei, cu motor de 530 CP și cuplu de 2.600 Nm.

Cabina este configurată SoloStar, concept care pune accent pe șofer. Practic, scaunul din dreapta pentru pasager este eliminat pentru mai mult spațiu și o traversare confortabilă a cabinei dintr-o parte într-alta. În schimb, bancheta de jos se rabatează la 90 de grade și, în locul acesteia, se creează un colțar cu tapițerie din velur pentru perioadele de staționare, când șoferul poate sta cu picioarele în față sau sprijinit de peretele lateral al cabinei, la masa rabatabilă de sub bancheta de dormit. Lângă măsuță este frigiderul, astfel că șoferul are tot ce îi trebuie în această zonă de relaxare.

Volanul este îmbrăcat în piele, ca și scaunul șoferului, cu suspensie pneumatică și ventilare.

Bancheta de sus este lată, cu control de nivel, în timp ce cea de jos este de tip confort, prevăzută cu saltea topper.

Șoferul dispune de echipări unice: sistem automat de climatizare, aer condiționat suplimentar pentru staționare, sistem de încălzire auxiliară cu apă, trapă electrică din sticlă culisantă și rabatabilă și chiar o oglindă pentru bărbierit.

Pe lângă o mulțime de spații de depozitare – deasupra parbrizului (din care unul cu capac care se poate încuia), pe partea șoferului și a pasagerului, sertar sub suportul de bord ș.a. – șoferul beneficiază de o izolare fonică și termică foarte bună a cabinei și sistem de blocare cu închidere centralizată extinsă.

Cabina include pachet aerodinamic (deflectoare de aer rigide, cu deflectoare laterale, panouri aerodinamice stâlpi A, MirrorCam, fuste laterale, extensie ușă), pachet safety (Active Brake Assist 5, ESP, sistem predictiv de control al treptelor de viteză cu ACC, Active Drive Assist 2, lane Keeping Assist Traffic Sign Assist etc.), pachet de iluminare cu lămpi LED, precum și alte pachete de confort – clima, media, crom, depozitare etc. – adică un maximum de echipări pe care și le-ar putea dori orice șofer.

Și, pentru a face față tuturor echipamentelor auxiliare mari consumatoare de energie mai ales în staționare, camionul este echipat cu două baterii AGM de 12 V (220 Ah), care nu necesită revizie.

Semiremorca, livrată de Schmitz Cargobull, este vopsită în aceeași culoare ca și autotractorul, având o concepție unitară, cu logoul „30 quality years – Moving forward together”.

Datorita contractelor pe care transportatorii romani le au cu marile case de expeditii din vestul Europei, pe soselele noastre au inceput sa apara – chiar daca de fapt circula mai mult in strainatate – configuratii de vehicule care pana mai ieri erau straine de preferintele firmelor autohtone. Una dintre acestea este ansamblul format din autocamion Mercedes-Benz si remorca tandem cu cutii mobile Schmitz, cu volum util de 116 m3, iar cumparatorul este Oprean SRL.


Firma din Sebes a facut prima astfel de achizitie anul trecut, iar intre timp a ajuns la 28 de unitati, din care ultimele sase au intrat in paine la jumatatea lui august. Sasiul ii apartine transportatorului, iar cutiile mobile, din care unele sunt cu prelata, iar altele, cu faguri, sunt ale clientilor.
In afara de avantajul clar al volumului util mai mare chiar si decat al unei semiremorci mega, aceste ansambluri permit si economii de timp, deoarece, cand camionul ajunge la client, nu mai asteapta sa fie descarcata cutia mobila care-i este atasata, ci o lasa cu totul acolo, iar cea pe care trebuie sa o preia la retur asteapta deja incarcata. Este o solutie foarte des intalnita in Germania, iar transportatorul roman a apelat la ea tocmai datorita unor case de expeditii de acolo, care au specificat clar in contract configuratia de care au nevoie.
"Aceste case de expeditii incheie contracte ferme pe 4-5 ani si, avand volume foarte mari de transport, gasesc ca este mai rentabila folosirea tandemurilor. Iar daca vom …..