Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Scania propune un nou grup propulsor V8, care oferă manevrabilitate, performanță și disponibilitate superioare, deoarece combină o gamă actualizată de motoare și noua cutie de viteze proprie Opticruise, ce permit economii de până la 6%. În plus, reprezentanții companiei se mândresc și cu sunetul „legendar“ al motorului, ce dezvăluie putere și robustețe mai mari decât până acum, și cu aspectul exterior și interior, fiecare detaliu referitor la scaun, spațiul de locuit și spațiul de depozitare fiind perfecționat. Opțional sunt disponibile scaune de piele neagră încrețită, cu un simbol V8 în relief și cusături de culoare roșie, și volan negru, din piele, cu cusătură roșie. Iar colecția de tapițerie V8 combină calitatea cu designul îndrăzneț.

Motorul Scania V8 este disponibil cu 530, 590, 660 sau 770 CP (acesta din urmă fiind cel mai puternic motor de camion produs în scopuri comerciale) și este ideal pentru operațiuni ce necesită putere și performanță, dar și eficiență, iar în versiunea sa actualizată Euro 6 este omologat să funcționeze pe combustibili regenerabili.

Noua cutie de viteze Opticruise de la Scania, disponibilă pentru toate motoarele camioanelor V8 de până la 660 CP, oferă o schimbare rapidă a treptelor și consum de combustibil și confort îmbunătățite, fiind concepută atât pentru manevrabilitate, cât și pentru sustenabilitate. Intervalul extins al rapoartelor de transmisie și pierderile interne reduse oferă economii de combustibil potențiale de până la 1%, iar disponibilitate este și ea mai ridicată, cu un interval de schimbare a uleiului de până la un milion de kilometri.

Cu trei tipuri de cabine, cu lungimi si inaltimi diferite, Scania ofera o gama variata de vehicule care corespund diferitelor nevoi ale pietei, de la transportul de cursa lunga la distributie, constructii sau utilizari speciale.
Seria P de la Scania cuprinde o intreaga gama de camioane usoare, manevrabile si eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil. Aplicatiile uzuale includ constructiile, distributia locala si regionala, precum si transportul pe distante scurte si serviciile municipale.

Aceasta gama de modele este echipata cu cabine de tip P, disponibile in cinci formate usor adaptabile: trei de dormit, una de zi si una scurta, fiecare disponibila cu oricare dintre motoarele cu cilindri in linie Scania, avand cuplu mare si puteri pana la 420 CP. In plus, sunt disponibile si motoare pe gaz, de 9,3 l, capacitatea rezervoarelor fiind in acest caz de 640 l. Camioanele din Seria G aduc un nou nivel de confort soferilor care efectueaza transporturi nationale de cursa lunga, activitati de distributie si toate tipurile de aplicatii in constructii.
Toate modelele sunt echipate cu cinci variante de cabine, fiecare fiind disponibil ca autotractor sau autosasiu, cu motorizari de pana la 480 CP – suficient pentru activitatile efectuate in zone asfaltate sau neasfaltate. Combinatiile multiple de sasiu, motor si cabina ofera si mai multe optiuni in functie de alegerea cutiei de viteze, a rezistentei caroseriei, a inaltimii sasiului si a sistemului de suspensii. Manevrabilitatea buna se datoreaza directiei precise, volanului de dimensiuni reduse si, mai ales, cutiei de viteze automatizate Scania Opticruise (cu 12 trepte), ale carei viteze se schimba automat dupa rotirea manetei dispuse pe coloana volanului si fixarea ei in dreptul modului de conducere D. Pentru controlul autovehiculului in pante se poate apela la retarder.
Scania propune si noi modele din seriile P si G speciale pentru santier, dar despre acestea puteti afla mai multe citind articolul dedicat lansarilor de camioane din 2011. 
Seria R ofera gama optima de cabine pentru transporturile de cursa lunga si pentru alte activitati care presupun putine opriri pe parcurs. Camioanele Scania seria R sunt singurele care pot fi dotate cu motorul Scania V8 si cu Scania Topline, cea mai mare si mai impresionanta cabina pentru transportul de cursa lunga din oferta producatorului suedez. Daca adaugam cabina de zi R si alte trei cabine de dormit, obtinem cea mai puternica, mai confortabila si mai completa gama de camioane de pe piata.
Principala noutate adusa de Seria R o reprezinta reproiectarea transmisiei automatizate Opticruise in varianta fara pedala de ambreiaj si cu un sistem computerizat de recunoastere a conditiilor de deplasare si adaptare a schimbarii treptelor de viteza in functie de acestea.
Noua generatie Opticruise foloseste un ambreiaj cu control electro-hidraulic, pentru precizie maxima in schimbul treptelor de viteza, care tine cont de modul individual de condus, incarcatura si inclinarea drumului.
Actuala Serie R a adus imbunatatiri si in privinta confortului interior al soferului, bancheta de jos fiind largita in zona mediana, iar consola centrala, reproiectata, pentru cresterea functionalitatii. De asemenea, un accent deosebit a fost pus pe scaderea consumului de combustibil, si prin cresterea factorului de aerodinamicitate a tractorului, inclusiv prin lungirea si arcuirea usoara spre fata a fustelor laterale. La exterior, modificarile cele mai vizibile sunt la nivelul calandrului, fantele din dreptul radiatorului fiind mult mai largi decat la modelele anterioare.
Pentru economie de combustibil, pentru iluminarea exterioara s-au folosit LED-uri.
Bara de protectie frontala confera senzatia de rezistenta sporita si inglobeaza totodata sistemul radar pe baza caruia functioneaza Adaptive Cruise Control (ACC) si farurile cu stergatoare si luminile de pozitie pe LED-uri.
Din 2010, camioanele din Seria R pot fi echipate cu noul motor V8 de 730 CP, cu un cuplu maxim de 3.500 Nm, care indeplineste normele Euro 5 sau EEV cu ajutorul tehnologiei SCR.
Iar in perspectiva innoirii Seriei R, Scania a lansat si motorul Euro 6 de 13 l, cu 440 si 480 CP, precum si un nou Opticruise, despre care puteti afla detalii in articolul dedicat lansarilor de camioane din 2011.