Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Determinarea disponibilității parcării în apropierea unei destinații a devenit cel mai solicitat serviciu pentru mașini conectate de către șoferii din întreaga lume, potrivit unui nou sondaj realizat de TechInsights. Raportul a evaluat 28 de servicii pentru autovehicule conectate, invitând 4.990 de șoferi din întreaga lume, inclusiv 1.723 de șoferi chinezi, să își clasifice interesul pentru fiecare serviciu la bordul autovehiculului.

Rezultatele sondajului arată că printre cele mai populare funcții de la bordul autovehiculului în rândul șoferilor chinezi se numără evaluarea disponibilității parcărilor în apropierea destinației, optimizarea traseului și a condițiilor de trafic, precum și a condițiilor meteorologice care pot avea impact asupra traseului. Dintre acestea, informațiile despre parcarea din autovehicul au avut o probabilitate de alegere pentru 66% dintre șoferii chinezi chestionați ca fiind cel mai valoros serviciu conectat pentru autovehicule.

Filtrând în funcție de marca vehiculului, s-a arătat, de asemenea, că proprietarii de vehicule cu prețuri medii și ridicate solicită mai mult funcțiile de informații despre parcare decât proprietarii de vehicule cu prețuri mai mici. De asemenea, sondajul a arătat că șoferii din China cu vehicule mai mari (Large și SUV) clasifică rezervarea unui loc de parcare înainte de a ajunge la destinație ca fiind a cincea cea mai importantă funcție, în timp ce șoferii de vehicule mai mici, în mod previzibil, o clasifică cu o prioritate mai mică; cu toate acestea, la toate dimensiunile de vehicule, șoferii se așteaptă din ce în ce mai mult ca disponibilitatea locurilor de parcare să fie integrată fără probleme în procesul de navigare la bordul vehiculului.

Spre deosebire de șoferii chestionați din SUA și Europa de Vest, șoferii din China sunt, în general, bine aliniați cu privire la care sunt cele mai importante cazuri de utilizare atunci când se ia în considerare vârsta. Primele două caracteristici solicitate de șoferii chinezi din toate grupele de vârstă sunt: găsirea unui loc de parcare disponibil în apropierea destinației lor și prezicerea și navigarea automată a rutelor frecvent parcurse.

În plus, pentru mulți dintre șoferii chinezi mai tineri, plățile la bordul autovehiculului au trecut de la o caracteristică „opțională” la o nevoie „puternică”. Se așteaptă ca piața plăților la bordul vehiculelor din China să înregistreze o creștere CAGR de 14,5% până în 2030 – ceea ce indică faptul că șoferii chinezi au un nivel crescut de încredere în ceea ce privește plata prin intermediul vehiculelor lor și doresc un confort maxim și o experiență de utilizare fără întreruperi. În general, interesul pentru sarcinile de plată în toate categoriile demografice continuă să crească de la an la an.

Raportul a evidențiat, de asemenea, faptul că noile funcții de la bordul vehiculelor, cum ar fi jocurile în mașină, editarea și trimiterea de e-mailuri, integrarea rețelelor sociale și gestionarea călătoriilor, sunt, în general, o prioritate scăzută în China și în restul lumii, chiar dacă un număr din ce în ce mai mare de mașini conectate sunt acum echipate cu aceste funcții.

Ca răspuns la acest ultim raport de cercetare, Neil Wu, Parkopedia China Business Development Manager, a declarat: „China are un deficit de aproximativ 80 de milioane de locuri de parcare, ceea ce face ca găsirea unui loc de parcare să fie o provocare în marile orașe din întreaga țară. Prin urmare, nu este surprinzător faptul că șoferii chinezi au semnalat în cadrul sondajului că informațiile privind disponibilitatea parcărilor reprezintă principala prioritate a mașinilor conectate. În ciuda acestui fapt, producătorii de automobile din China încă nu reușesc să satisfacă cererea șoferilor cu ofertele lor de mașini conectate.” „În cel mai recent sondaj al Parkopedia în rândul șoferilor din China, serviciile de mașini conectate în general au fost primite pozitiv de către majoritatea șoferilor ale căror vehicule le aveau, însă 1 din 7 automobiliști chinezi nici măcar nu știa dacă mașina lor include servicii de informare privind parcarea. În consecință, producătorii de echipamente originale trebuie să se asigure că oferă o gamă adecvată de servicii pentru mașini conectate pentru a răspunde cererii șoferilor și să comunice mai bine caracteristicile care sunt montate pe vehiculele lor pentru a se asigura că automobiliștii valorifică la maximum tehnologia și serviciile prezentate, care îmbunătățesc călătoriile și sporesc loialitatea față de marcă.”

Serviciile Parkopedia de rezervare și plată a locurilor de parcare sunt acum disponibile pe modelele Mercedes-Benz în peste 5.000 de locații din America de Nord. Cel mai recent sistem de infotainment „MBUX” al constructorului auto utilizează datele Parkopedia și tehnologia de plată în mașină pentru a simplifica procesul de căutare, rezervare și plată a parcării și pentru a oferi caracteristici software dezirabile clienților din America de Nord, asigurând o experiență fără cusur la volan. Acest lucru se bazează pe relația de lungă durată dintre cele două companii, care datează din 2018 și continuă să facă parte din „experiența digitală” lider de piață a constructorului auto, oferind șoferilor săi servicii personalizate în mașină și lux de top.

Șoferii pot accesa informațiile despre parcarea Parkopedia direct prin intermediul sistemului lor de infotainment, acoperind totul, de la orele de deschidere și restricțiile de parcare, până la costuri și restricții de înălțime. Noua unitate centrală oferă o funcționalitate îmbunătățită de căutare a locurilor de parcare și facilitează localizarea parcărilor adecvate în apropierea punctelor de interes sau a locației curente a vehiculului, oferind șoferilor cel mai mare confort posibil.

În Europa, șoferii Mercedes-Benz pot, de asemenea, să plătească pentru parcare în 14 țări, după lansarea inițială de succes cu Parkopedia. Țările incluse pentru plățile la cerere sunt Germania, Franța, Italia, Spania, Olanda, Belgia, Suedia, Portugalia, Austria, Elveția, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Slovenia. Între timp, rezervările de locuri de parcare pot fi făcute în Germania, Franța, Italia și Belgia.

Cel mai recent sistem de infotainment al constructorului auto integrează perfect datele de parcare Parkopedia, predicțiile dinamice de disponibilitate și tranzacțiile în mașină, permițând șoferilor să găsească, să rezerve și să navigheze cu ușurință către locurile de parcare potrivite și să plătească din confortul vehiculului lor. Șoferii pot căuta locații de parcare specifice sau pot naviga prin parcările din apropiere până la destinația finală, căutările recente și detaliile relevante ale parcării fiind afișate pe ecran pentru a ajuta la luarea unor decizii de parcare în cunoștință de cauză.

Șoferii pot, de asemenea, să rezerve o parcare înainte de călătorie, selectând locurile de parcare aplicabile și rezervând un loc prin intermediul sistemului de infotainment. Sistemul le permite conducătorilor auto să selecteze orele de check-in și check-out, să vizualizeze costul total și să confirme rezervarea, moment în care șoferii vor primi un cod QR pe care îl vor scana la sosirea în parcare pentru a intra în parcare în absența sistemului de recunoaștere automată a plăcuțelor de înmatriculare (ANPR). Markus Dohl, vicepreședinte al departamentului de vânzări și dezvoltare a afacerilor în Europa la Parkopedia, a declarat: „Parkopedia și Mercedes-Benz au un parteneriat global bine stabilit și de succes care se întinde pe mai bine de jumătate de deceniu. Suntem încântați să ne bazăm pe acest parteneriat și mai mult cu cea mai recentă lansare a serviciilor de parcare conectată dezirabile în America de Nord și să ne extindem acoperirea în Europa.”