Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Asociatia germana a companiilor de inchirieri PartnerLift a raportat o scadere de 10% a veniturilor din inchiriere in martie si de 15% in aprilie, in urma sondajelor lunare efectuate intre companiile membre. Kai Schliephake, directorul asociatiei din Germania, a precizat ca membrii au inregistrat o imbunatatire accentuata a cererii de platforme aeriene, utilaje de constructii, macarale si stivuitoare.
Unele dintre companiile mai mici din grup au inregistrat chiar o crestere a vanzarilor in perioada de criza. Acest lucru, spune Schliephake, a aratat puterea partenerilor lor, adesea bine inradacinati in regiunea lor, cu relatii foarte stranse cu comerciantii locali. De asemenea, acesta remarca faptul ca autorizatiile de lucru au fost obtinute rapid, iar ajutorul de lichiditate a fost oferit si mai rapid – in 8,5 zile, in medie. „Institutiile noastre atat de criticate functioneaza mult mai bine decat reputatia lor, mai ales daca analizam si situatia din alte tari europene.”
In ceea ce priveste contextul din afara Germaniei, Schliephake a precizat ca „suntem in contact cu companii din alte tari europene aproape in fiecare zi, iar situatia, in special in tarile mediteraneene, este mult mai dramatica decat in Germania. Chiar si in Elvetia efectele apar mai grave in partea de limba franceza decat in zona de limba germana. Nu este de mirare ca suntem intrebati iar si iar de ce Germania a trecut pana acum prin criza atat de usor.”
Cu toate acestea, Schliephake explica faptul ca in mod traditional sud-vestul Germaniei a suferit mai mult decat restul tarii. "Banuim ca este din cauza afectarii grave a industriei auto, de care depind multe activitati economice din sud."