Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Federația Națională a Transportatorilor Rutieri din Franța subliniază în primul rând faptul că blocajele așteptate în vămi, și de care se temeau toți actorii din domeniu, nu au apărut, ci fluxurile au revenit rapid la normal și au atins 90-95% din valorile din 2019.

Pentru export nu există aproape niciodată camioane goale, dar la import se întâmplă asta cu 50% dintre ele – ceea ce, am putea noi spune pe baza informațiilor din trecut de la transportatorii români, nu e ceva nou, deoarece oricum exporturile Marii Britanii spre continent erau întotdeauna mai mici decât importurile. FNTR arată că e dificil de spus dacă acest procent de vehicule care circulă goale este determinat de Brexit sau de criza sanitară, dar situația se poate schimba în continuare prin reintroducerea formalităților vamale din partea Marii Britanii – un aspect care trebuie monitorizat cu atenție pe mai departe.

Anumite mărfuri nu sunt autorizate pentru export, deși șoferii au la dispoziție toate documentele necesare când vor să treacă în Marea Britanie. 15% dintre declarațiile de ieșire nu sunt acceptate, cauza principală fiind, în afara problemelor tehnice în curs de soluționare, neprezentarea sau prezentarea parțială a documentelor de însoțire a mărfii.

Șoferii trebuie să prezinte toate EAD (Export Accompanying Document – Document de Însoțire a Exportului) pentru marfa care se găsește în vehicul, mai ales în caz de grupaj.

FNTR mai amintește că de la 1 octombrie 2021 nu va mai fi posibilă intrarea în Marea Britanie folosind cartea de identitate europeană, ci numai pașaportul, inclusiv pentru șoferii profesioniști, deci cei vizați trebuie să se pregătească din timp pentru asta.

„Pentru ca s-a inchis productia, nici nu mai avem ce sa transportam. Produc aici si nu mai produc in Rusia, relatia pe care mergem, si invers“, a explicat Igor Otel, administratorul companiei Kaipos.
In aceste conditii, 80% din flota este deja in garaj. Din 25 de camioane, doar sase mai sunt pe traseu, iar din acestea trei sunt pe drumul de retur.
„Sunt in coloana sa intre in vama la Siret. Coada este de 10 kilometri deja“, a mai spus Igor Otel.
Compania transporta textile din Turcia catre Rusia pentru un producator de fashion, dar fabrica si-a suspendat activitatea. Iar o alta problema semnalata de administratorul firmei nemtene este faptul ca Rusia deja nu mai permite accesul soferilor moldoveni. „Soferii mei aveau dubla cetatenie, avand carte de identitate romaneasca si pasaport moldovenesc, si nu se mai pot duce acolo. S-au inchis si directiile de pasapoarte si nu pot obtine altele.“
Vehiculele sunt achizitionate in leasing de la doua institutii de creditare, din care doar una a acceptat supendarea ratelor, iar cealalta a trimis deja factura, dar nu inainte de scadenta