Începând cu data de 31 martie, toate containerele de import care sosesc în portul Rotterdam din America Latină vor fi eliberate în mod sigur și fiabil doar prin intermediul lanțului securizat. Noua abordare operațională creează un lanț logistic închis care cuprinde doar părți familiare și autorizate. Acesta face parte dintr-o abordare mai amplă desfășurată de sectoarele public și privat pentru a prezenta un front unit împotriva criminalității legate de droguri în portul Rotterdam.
În cadrul lanțului securizat, companiile își transmit reciproc, în mod digital, autorizația de colectare a unui container de la terminal. Numai un operator din interior care a fost autorizat prin intermediul lanțului securizat poate avea acces la terminal. Colectarea containerelor cu ajutorul codurilor PIN, care sunt susceptibile de posibile abuzuri, va lua sfârșit. “Vremea codurilor PIN împărtășite pe scară largă prin e-mail a luat sfârșit. În Lanțul Securizat, toate informațiile necesare pentru colectarea sigură și fiabilă a unui container sunt transferate digital de la o legătură la alta”, spune purtătorul de cuvânt al Lanțului Securizat.
Lanțul securizat face ca lanțurile logistice portuare olandeze să fie mai rezistente la influențe externe nedorite. Pentru ca lanțul securizat să funcționeze, este nevoie de acțiuni din partea tuturor părților implicate în lanțul logistic. Aceasta începe cu linia de transport maritim/agentul maritim și continuă prin expeditor, expeditor și operatorul terestru (camion, tren, navigație interioară) până la terminal. Lanțul securizat presupune o nouă abordare operațională pentru toate aceste părți. Autoritatea portuară a contribuit la facilitarea acestei cooperări în interesul unui port sigur și rezistent.
CMA CGM, COSCO Shipping, Maersk, MSC, ONE OOCL și ZIM sunt liniile maritime/agenți de transport maritim care deservesc Rotterdam din America Latină. În prezent, acestea sunt în curs de conectare a clienților lor în etape. HMM, Yang Ming și (în curând) Evergreen sunt, de asemenea, deja conectate la lanțul securizat. După containerele de import din America Latină, companiile de transport maritim/agenții de transport maritim se vor concentra asupra implementării treptate a lanțului securizat pentru alte containere de mare adâncime care sosesc.
Lanțul securizat este o inițiativă comună a mediului de afaceri și a autorităților pentru a spori rezistența digitală a proceselor logistice portuare actuale. Eliberarea și colectarea sigură și fiabilă a containerelor de import în porturile olandeze reprezintă o componentă importantă a acestei inițiative.
Lanțul securizat funcționează în mare parte prin intermediul sistemului Port Community System al Portbase, platforma logistică neutră pentru porturile olandeze. Pentru a găzdui lanțul securizat, Portbase a adăugat un nivel suplimentar de autorizare peste mai multe servicii digitale existente. Acest lucru face posibilă transmiterea în siguranță a autorizației de colectare a unui container de către diferite legături. În plus, toate părțile pot funcționa cu o mai mare eficiență. De exemplu, participanții beneficiază de reutilizarea inteligentă a datelor și obțin o perspectivă optimă asupra stării și planificării containerelor de import de-a lungul întregului lanț.
sursa foto: Portul Rotterdam
Pe 8 mai, Maersk a anunțat construcția celei de-a doua platforme logistice pentru baterii de vehicule electrice, după cea care funcționează din noiembrie 2022 în Teplice, Republica Cehă. Aceasta este construită în Berkhof, la periferia orașului Hanovra, de către dezvoltatorul Bauwo, pe o suprafață de 50.000 mp, și se preconizează că va fi operațională în mai 2024. Compania daneză subliniază că „noua facilitate se află în apropiere de uzinele de producție ale mai multor producători de automobile și va contribui la creșterea mobilității electrice în Germania și în Europa”.
Platforma va fi formată din două clădiri cu o înălțime liberă de 12 m, care vor putea găzdui până la 34.000 de paleți. O atenție deosebită este acordată siguranței, în special împotriva incendiilor. Un sistem de control detectează dacă un palet prezintă o creștere a temperaturii și o dilatare, caz în care este evacuat automat și depozitat într-un container special în aer liber, unde poate fi examinat. Dacă un client solicită acest lucru, acesta poate avea o zonă separată, personalizată.
Pe lângă depozitare și reambalare, platforma va putea oferi control de calitate și reîncărcare a bateriilor. Aceasta va gestiona nu numai baterii noi destinate producției de vehicule electrice, ci și baterii uzate destinate reutilizării sau reciclării. „Logistica în industria auto este una dintre cele mai dificile”, spune Jens-Ole Krenzien, directorul general al Maersk pentru Europa de Nord. „Datorită controlului pe care îl deținem asupra tuturor activelor importante de-a lungul lanțului de transport, de la fabrica din Asia până la utilizarea pieselor într-o fabrică din Europa, putem oferi clienților noștri nu numai soluții logistice personalizate, ci mai ales soluții foarte rezistente și flexibile.” Tot în domeniul logisticii, Maersk a deschis la începutul lunii mai 2023 o platformă logistică în Cape Town, Africa de Sud, care deservește depozitarea și distribuția pe o suprafață de 10.000 mp și este conectată la rețeaua rutieră și feroviară și la portul orașului, de care se află la 22 km distanță. Acesta poate găzdui până la 7.500 de paleți.
02.10.2020
Ultimul număr: Iunie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit