Furnizorul de software DAKOSY, cu sediul la Hamburg, a dezvoltat o nouă aplicație de autentificare universală pentru logistică, denumită ImpalaID.
Sistemul este accesibil în egală măsură tuturor companiilor și instituțiilor și ajută utilizatorii cu o legitimare sigură și fără bariere prin intermediul unui cod QR securizat. Faza pilot este acum lansată în Portul Hamburg. Primii participanți sunt depozitul de containere goale Hamburger Container Service (HCS), precum și Biroul veterinar de control al frontierelor.
„Noua aplicație ImpalaID umple un gol semnificativ pentru o autentificare sigură și uniformă la un sortiment de hub-uri logistice, de exemplu la bariere sau la sistemele de poartă din zona portuară”, explică Nicolai Port, șeful departamentului de soluții de transport intermodal de la DAKOSY.
În viitor, companiile de transport rutier vor avea opțiunea de a se înregistra la diverse părți, cum ar fi terminalele, procesele de deportare sau de rezervare a sloturilor, toate dintr-o singură aplicație.
Din punct de vedere tehnologic, ImpalaID este un sistem central de furnizare a identității (IDP-System) pentru logistică. Acest lucru înseamnă că utilizatorii (de exemplu, camionagii) pot stoca un ID central în sistemul IDP, pe care îl pot folosi apoi cu o serie de servicii IDP (terminale, aplicații, platforme online) pentru a se înregistra și autentifica. Înregistrarea inițială are loc online. Pot fi stocate diferite niveluri de autentificare în funcție de cerințele necesare (de exemplu, tipul și numărul de documente de identitate care trebuie verificate) și vor fi revizuite și verificate periodic.
După o legitimare reușită, utilizatorul primește în aplicația ImpalaID un cod QR securizat cu ajutorul căruia își poate transmite informațiile de utilizator către aplicațiile respective. „Un obiectiv major al programării software-ului a fost securitatea datelor. Acest lucru este realizat printr-un proces de autentificare securizat, care necesită, de asemenea, reînnoirea periodică a verificării identității. În plus, aplicația este verificată suplimentar de dispozitivul mobil înregistrat (inclusiv securitatea biometrică, dacă este cazul). Acest lucru împiedică transmiterea datelor către terți”, clarifică Port.
Utilizatorii pilot beneficiază de acces fără bariere pentru toate grupurile de utilizatori
Primele două grupuri de utilizatori pilot, depozitul de containere goale Hamburger Container Service (HCS), precum și Oficiul Veterinar pentru Controlul Frontierelor, urmăresc ambele să atingă aceleași obiective prin utilizarea aplicației. Ambele doresc ca toți șoferii să fie înregistrați și anunțați în prealabil înainte de sosirea lor. Acest lucru nu era posibil până acum. Nu toți șoferii pot utiliza certificatul de legitimare fizică (numit „Truckerkarte”) utilizat în prezent în Portul Hamburg.
La HCS – cu aproape 200.000 de mișcări anuale la poartă și cu până la 1.000 de camioane care sunt manipulate zilnic – aproximativ 10% dintre camionagii sosesc fără înregistrare și, prin urmare, fără preanunțare, estimează proprietarul Dr. Roland Karnbach.
„Unii dintre camionagii independenți care sunt contractați pentru a livra containere goale între depozite și hinterland nu au acces la Truckerkarte. Cu procedura anterioară, puteau participa doar companiile de camionaj care fac escale la terminalele de containere din Hamburg. În contextul digitalizării crescânde, împreună cu cerințele de securitate ridicate ale transportului maritim de mărfuri, avem nevoie de un proces de identificare uniform în întreaga zonă portuară”, notează Karnbach.
Cu ajutorul ImpalaID, HCS implementează în prezent autentificarea digitală ca alternativă la Truckerkarte. În viitor, șoferii vor putea folosi ImpalaID pentru a se înregistra pe platforma web Truckgate, apoi vor putea folosi codul QR la depozitul HCS pentru legitimarea ridicărilor sau a livrărilor de containere goale. Karnbach este convins de procedura de identificare rapidă și ușoară, combinată cu protecția cuprinzătoare împotriva utilizării abuzive a datelor.
Test la Oficiul Veterinar: rezervarea de sloturi pentru mărfurile care nu sunt containere
Autoritatea de control la frontieră a Oficiului Veterinar dorește să testeze ImpalaID cu procedura de rezervare a sloturilor pentru camioane, care se desfășoară în prezent prin intermediul platformei web Truckgate. Pentru context: din 2019, camionagiii cu încărcătură de containere au posibilitatea de a rezerva online un interval orar pentru inspecție la cele două puncte de inspecție din portul Hamburg. Dar o parte importantă a încărcăturii nu a fost abordată. Este vorba despre mărfurile care nu sunt transportate în containere.
Dr. Bettina Gerulat, director al Oficiului Veterinar pentru Controlul Frontierelor din Hamburg, descrie situația actuală: „Camionagii cu mărfuri care nu sunt în containere sosesc fără a fi anunțați în prealabil la centrele de inspecție. Acest lucru duce, din cauza volumelor crescute din acest segment de marfă, la muncă suplimentară și la timpi de așteptare.” Noile opțiuni de autorizare digitală oferite de ImpalaID sunt menite să permită tuturor transportatorilor să poată rezerva un interval orar. În acest scop, pe platforma web Truckgate este oferită o a doua precedență de autentificare cu ImpalaID ca alternativă la Truckerkarte. Gerulat spune că obiectivul este ca nicio marfă să nu ajungă la Oficiul Veterinar fără a fi anunțată în prealabil. Printre beneficiile suplimentare se numără optimizarea totală a capacităților zilnice de inspecție prin rezervarea de sloturi orare, fără alocarea inutilă de resurse pentru livrări neplanificate și evitarea timpilor de așteptare.
02.10.2020
Ultimul număr: Octombrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit