Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

De la 1 iulie intră în vigoare legea care interzice camioanelor să efectueze manevre de depășire, spre nemulțumirea șoferilor de camion care fac eforturi să facă un număr cât mai mare de kilometri într-un program zilnic de condus. Chiar dacă se consideră o decizie populistă, luată de guvernul polonez și apoi adoptat în procedură rapidă de ambele camere ale parlamentului polonez, sunt și specialiști care consideră că o asemenea măsură este benefică nu numai pentru șoferii de autoturisme cărora nu le sunt pe plac camioanele care depășesc lent alte camioane și fac în spatele lor cozi de autoturisme, ci și șoferilor de camioane, uneori, pentru a se deplasa în siguranță. De altfel, o astfel de măsură au luat, cu mulți ani înainte, multe state europene.

Sunt premise în continuare depășiri pe tronsoanele de drum pe care există trei benzi de circulație, iar camioanele pot folosi în asemenea situații banda de mers din mijloc. De asemenea, depășirea va continua să fie permisă dacă un vehicul se deplasează “semnificativ mai încet” decât limita de viteză. Acest aspect nu a fost încă clar definit, astfel că lasă încă mult loc de interpretare. Industria poloneză de transport rutier de mărfuri a criticat legea ca fiind o povară suplimentară, deoarece ar trebui să se aștepte la termene de livrare mai lungi sau, în caz contrar, la mai multe sancțiuni.

În același timp, așa cum s-a anunțat, taxa de drum pentru autoturisme va fi eliminată pe toate tronsoanele de autostradă exploatate de stat, ceea ce ar putea duce la un trafic mai mare pe autostrăzi. Cu toate acestea, acest lucru afectează în prezent doar câteva tronsoane, cum ar fi tronsonul de la Lodz la Poznan, deoarece cele mai circulate tronsoane sunt în prezent încă operate de companii private, cum ar fi zona din jurul orașului Poznan pe A2, de la granița cu Germania până la Varșovia, precum și cel mai frecventat tronson din Polonia, tronsonul de la Katowice la Cracovia pe A4, care leagă granițele cu Germania și Ucraina. În aceste cazuri, guvernul a promis să negocieze un regim fără taxe de drum în termen de un an. Autovehiculele de mare tonaj vor plăti aceleași taxe de drum, dar aglomerația va crește din cauza numărului mai mare de autoturisme, care nu vor mai ocoli autostrăzile dacă nu se mai cere taxă pe aceste porțiuni de drum.