Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Portul rusesc Vladivostok, cu vedere spre Pacific, în apropiere de granița cu China și Coreea de Nord, ar putea deveni un centru pentru traficul de mărfuri interasiatic, cu o posibilă relansare la nivel mondial. Acest lucru reiese din declarațiile raportate la jumătatea lunii mai 2023 de portalul rusesc Portnews cu privire la interesul Chinei și al Indiei pentru acest port de escală.

În primul caz, Administrația Generală a Vămilor din China a inclus Vladivostok pe lista porturilor considerate porturi de tranzit transfrontalier pentru transportul național de mărfuri, deservind în principal provinciile Heilongjiang și Jilin, situate în colțul nord-estic al Chinei, la granița cu Rusia.

Concret, acest lucru înseamnă că mărfurile care pleacă din această provincie și se îndreaptă spre restul Chinei vor putea folosi Vladivostok ca punct de legătură, în locul portului Dalian, situat în provincia Liaoning – tot în nord-est, dar mai la sud – de unde sunt apoi expediate pe mare spre Shanghai. Analiștii chinezi consideră că această relocalizare va reduce costurile de transport maritim.

Dar acest lucru ar putea avea consecințe și în comerțul dintre China și Rusia, care a crescut din cauza sancțiunilor aplicate împotriva Moscovei de către țările occidentale după invazia din Ucraina. În primele patru luni ale anului 2023, comerțul bilateral dintre cele două țări a crescut cu 41,3%, ajungând la 73,15 miliarde de dolari. Protagonistul acestei evoluții ar putea fi zona de nord-est a Chinei, unde ar putea fi construite importante proiecte logistice și portuare. Chiar și îndepărtata Indie este interesată de portul Vladivostok, anticipând o creștere puternică a traficului de containere cu Rusia: până în 2042, acesta ar trebui să crească de 5 ori, ajungând la 760.000 de teu, față de 140.000 în prezent. Astfel, în luna mai, o delegație indiană a vizitat portul rusesc, enumerându-l printre porturile de interes pentru această creștere, în contextul rutelor cu estul Indiei