Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Gigantul de comerț cu amănuntul, Lidl, se află de câțiva ani pe ruta transportului pe distanțe lungi pe cont propriu, pe care acum o extinde. A început în iulie 2022 prin înființarea companiei de transport maritim de containere Tailwind Shipping Lines, care operează pe ruta dintre China, Bangladesh și Europa cu șase nave de containere. Navele au capacități cuprinse între 803 teu și 6.078 teu. În plus, compania deține 21.000 de containere la temperatura camerei și 300 de containere frigorifice. Tailwind Shipping Lines a ajuns pe locul 38 în clasamentul flotelor de containere în funcție de cală și prezintă cea mai mare rată de creștere, de 43%.

În martie 2024, Lidl și-a extins activitățile pe uscat prin demararea Tailwind Intermodal, care are ca hub portul Koper. De acolo, noua companie se ocupă de transportul feroviar – operat de Adria Transport – al containerelor pline debarcate de pe navele Tailwind Shipping Lines care operează pe serviciul Panda Express către terminalul din Graz, Austria, cu o frecvență de până la cinci curse pe zi. De acolo, containerele pot ajunge la diverse destinații europene

Guvernul Sloveniei a aprobat o investiție de 10,95 milioane de euro a operatorului portuar Luka Koper pentru prima prima fază a construcției unui terminal de camioane, se arată în comunicat.

Luka Koper intenționează să investească în total 29 de milioane de euro în construcția terminalului până în 2025, a afirmat guvernul sloven într-un comunicat remis recent. Astfel, în conformitate cu acordul de concesiune al lui Luka Koper pentru desfășurarea activităților portuare, compania ar trebui să obțină aprobarea guvernului înainte de punerea în aplicare a programului de reglementare a infrastructurii. Guvernul sloven deține o participație de 51% din capitalul Luka Koper.

Recent, portul sloven a mai primit noi investiții importante. Este vorba despre două macarale mari, de țărm, cu ajutorul cărora va putea fi mai operativ în operarea containerelor și nu numai. Prima a ajuns în port pe 29 aprilie. Noua unitate are o deschidere de 24 de rânduri de containere și beneficiază de unele dintre cele mai recente upgrade-uri electronice, care asigură operațiuni și mai sigure și o productivitate mai mare, a declarat portul într-un comunicat.

Prima din cele două macarale noi a ajuns în portul Koper la finalul lunii aprilie