Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Începând cu data de 31 martie, toate containerele de import care sosesc în portul Rotterdam din America Latină vor fi eliberate în mod sigur și fiabil doar prin intermediul lanțului securizat. Noua abordare operațională creează un lanț logistic închis care cuprinde doar părți familiare și autorizate. Acesta face parte dintr-o abordare mai amplă desfășurată de sectoarele public și privat pentru a prezenta un front unit împotriva criminalității legate de droguri în portul Rotterdam.

În cadrul lanțului securizat, companiile își transmit reciproc, în mod digital, autorizația de colectare a unui container de la terminal. Numai un operator din interior care a fost autorizat prin intermediul lanțului securizat poate avea acces la terminal. Colectarea containerelor cu ajutorul codurilor PIN, care sunt susceptibile de posibile abuzuri, va lua sfârșit. “Vremea codurilor PIN împărtășite pe scară largă prin e-mail a luat sfârșit. În Lanțul Securizat, toate informațiile necesare pentru colectarea sigură și fiabilă a unui container sunt transferate digital de la o legătură la alta”, spune purtătorul de cuvânt al Lanțului Securizat.

Lanțul securizat face ca lanțurile logistice portuare olandeze să fie mai rezistente la influențe externe nedorite. Pentru ca lanțul securizat să funcționeze, este nevoie de acțiuni din partea tuturor părților implicate în lanțul logistic. Aceasta începe cu linia de transport maritim/agentul maritim și continuă prin expeditor, expeditor și operatorul terestru (camion, tren, navigație interioară) până la terminal. Lanțul securizat presupune o nouă abordare operațională pentru toate aceste părți. Autoritatea portuară a contribuit la facilitarea acestei cooperări în interesul unui port sigur și rezistent.

CMA CGM, COSCO Shipping, Maersk, MSC, ONE OOCL și ZIM sunt liniile maritime/agenți de transport maritim care deservesc Rotterdam din America Latină. În prezent, acestea sunt în curs de conectare a clienților lor în etape. HMM, Yang Ming și (în curând) Evergreen sunt, de asemenea, deja conectate la lanțul securizat. După containerele de import din America Latină, companiile de transport maritim/agenții de transport maritim se vor concentra asupra implementării treptate a lanțului securizat pentru alte containere de mare adâncime care sosesc.

Lanțul securizat este o inițiativă comună a mediului de afaceri și a autorităților pentru a spori rezistența digitală a proceselor logistice portuare actuale. Eliberarea și colectarea sigură și fiabilă a containerelor de import în porturile olandeze reprezintă o componentă importantă a acestei inițiative.

Lanțul securizat funcționează în mare parte prin intermediul sistemului Port Community System al Portbase, platforma logistică neutră pentru porturile olandeze. Pentru a găzdui lanțul securizat, Portbase a adăugat un nivel suplimentar de autorizare peste mai multe servicii digitale existente. Acest lucru face posibilă transmiterea în siguranță a autorizației de colectare a unui container de către diferite legături. În plus, toate părțile pot funcționa cu o mai mare eficiență. De exemplu, participanții beneficiază de reutilizarea inteligentă a datelor și obțin o perspectivă optimă asupra stării și planificării containerelor de import de-a lungul întregului lanț.

sursa foto: Portul Rotterdam

Pe 1 decembrie, porturile olandeze au desfășurat o zi de „acțiune Brexit“, distribuind pliante către șoferii de camioane care transportă marfă către și din porturile britanice.

Acțiunea a fost menită să le reamintească șoferilor, angajatorilor și clienților acestora schimbările care vor avea loc în porturile olandeze atunci când Marea Britanie va părăsi Uniunea Europeană la 1 ianuarie 2021.

Începând cu acea dată, documentele vamale trebuie să fie întotdeauna anunțate în prealabil digital la terminalele de feribot și de vase de coastă prin sistemul comunitar portuar Portbase. Nerespectarea acestui lucru va însemna că șoferului i se va refuza accesul la terminale. Această procedură se aplică tuturor terminalelor de feribot și de transport de scurtă durată.

Scopul este de a se asigura că mărfurile continuă să treacă lin prin porturile olandeze chiar și după expirarea perioadei de tranziție Brexit, la 31 decembrie 2020. Pentru mai multe amănunte, puteţi accesa www.getreadyforbrexit.eu.