Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

VW Group Logistics a primit premiul special „Logistica digitalizată“ în cadrul Congresului anual pentru logistică organizat de către asociația Bundesvereinigung Logistik (BVL).

Dacă mare premiu acordat de asociația germană pentru logistică BVL a mers către lanțul de drogherii dm, iată că premiul special l-a câștigat un producător. De menționat că premiul nu a fost acordat VW Group pentru un proiect operațional de logistică, ci pentru o campanie internă la nivel de grup care a presupus creșterea gradului de digitalizare. „Am arătat avantajele digitalizării în companie și pentru colaborare la nivel de individ, permițând astfel angajaților să înceapă cu subiectul cu multe experiențe motivante“, a declarat dr. Jochen Kemper, șeful campusului logistic al VW Group Logistics și responsabil pentru programul „Digital View”, scrie eurotransport.de.

Programul a permis angajaților o mai mare familiarizare cu subiectul digitalizării. După ce a fost creată și o campanie de comunicare în acest scop, personalul a participat la mai multe întâlniri cu managerii și responsabilii de proiect, iar la final a fost lansat și un site interactiv. Nu în ultimul rând au fost organizate sesiuni de „live chat“, formate speciale dedicate directorilor și întâlniri unu la unu pe Skype.

Potrivit BVL acest premiu special este cu atât mai râvnit cu cât este acordat extrem de rar. Ultimul premiu special a fost acordat de asociație în 2015 și fost dedicat „logisticii umanitare“ pentru serviciile Bundeswehr, Organizația de Ajutor Tehnic (THW) și Crucii Roșii Germane (DRK) pentru serviciile lor în criza refugiaților.

Foto:  Volkswagen AG/eurotransport.de

Lanțul de farmacii „dm“ drogerie market a primit „Premiul german pentru Logistică 2020“ în cadrul Congresului anual pentru logistică organizat de către asociația Bundesvereinigung Logistik (BVL). Retailerul a fost recompensat pentru noul său concept „Integrativ. Inteligent. Automat“.

Conceptul „dm“ abordează mai multe probleme în același timp, arată BVL, citat de eurotransport.de. Frecvența clienților scade în centrele orașelor, concurența este intensă, tendințele consumatorilor se dezvoltă din ce în ce mai repede, în timp ce presiunea pe capacitățile logistice ale „dm“ este tot mai mare.

Inițial, parte a soluției a fost un al 12-lea centru logistic în Wustermark, Berlin. Anul trecut, cei 3.700 de oameni pe zona de logistică, atât angajați proprii, cât și cei ai furnizorului de servicii logistice DSV, au fost responsabili pentru un total de circa 270.000 de livrări către magazinele „dm“, cuantificate în 3,5 milioane de paleți.

Însă acesta a fost doar începutul, arată BVL: în centrul soluției logistice sunt sucursale digitale identice pentru fiecare magazin individual. În acest scop,compania a digitalizat cele peste 2.000 dm magazine cu tot cu arhitectura rafturilor și poziționarea individuală a articolelor. În acest fel, magazinul digital reprezintă baza pentru integrarea smart a produselor aflate pe paleții care vin din centrul logistic din Wustermark – și în acest fel ajută la ușurarea logisticii magazinului la primirea produselor fizice. Totodată, angajații magazinelor au primit 30.000 de smartphone-uri cu ajutorul cărora rutele pentru a umple rafturilor sunt optimizate. Potrivit retailerului german, angajații ambalează și cară acum cu 17% mai puțin. Iar această eficientizare a contribuit și la atingerea unor cifre mai prietenoase cu mediul, fiind economisite circa 1.500 de tone de CO2 în transportul rutier.

Foto: Sebastian Heck / dm