Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Gala Tranzit de pe 4 aprilie de la Oradea a premiat şi firmele de expediţii cu capital românesc, care urcă în fiecare an câte puţin în clasamentul încă dominat de filialele multinaţionalelor gigant din expediţii şi logistică.

Revista Tranzit oferă din 2023 premii separate şi companiilor cu capital românesc, pe care le analizează după aceleaşi criterii ca şi pe firmele de logistică internaţionale: cifră de afaceri, profit, evoluţia acestor parametri de la un an la altul, EBITDA, lichidate curentă, venit/angajat, cheltuieli/angajat ş.a.

Anul acesta există câteva constanţe – Orient Spedition, care în 2023 a avut cea mai mare creştere a cifrei de afaceri şi a profitului graţie începerii unor activităţi noi şi adăugării în portofoliu a unor noi clienţi, DGH şi Internaţional Alexander Logistic – dar şi firme noi analizate: Rozoti, Maracana, Gribex Spedition sau Fra Express.

Majoritatea firmelor cu capital românesc performează foarte bine la categoria expediţii rutiere, însă Orient Spedition a avut în 2023 rezultate bune la toate categoriile, fiind însă declarat câştigător la capitolul Expediţii Air & Sea.

Firma din Timişoara, Maracana, a câştigat competiţia la categoria Contract Logistics la câteva puncte în faţa Internaţional Alexander Logistic, prima companie cu capital românesc care a câştigat premiul de eficienţă pentru Contract Logistics.

La Expediţii Rutiere competiţia a fost câştigată de firma Rozoti Spedition din Oradea, până acum neluată în calcul la această categorie, pentru că are cod CAEN 4941 şi deţine şi o flotă mică de camioane. În urma analizei acestei firme în noiembrie anul trecut pentru premiile de eficienţă în transporturi, am constatat că Rozoti avea venituri şi cheltuieli per angajat la un nivel mult mai ridicat decât al celorlalte firme de transport din competiţie, ceea ce indica faptul că nu are mulţi şoferi angajaţi, ci mai degrabă dispeceri sau vânzători de servicii de tansport.

Rozoti este o firmă de expediţii matură, doar circa 15% din cifra de afaceri fiind realizată cu flota proprie. Şi, deşi a înregistrat scăderi ale cifrei de afaceri şi profitului în 2023, eficienţa a fost foarte bună chiar şi în 2023, cu o scădere mică a profitului, la o scădere mai mare a cifrei de afaceri, din cauza reducerii volumelor de pe întreaga piaţă.

Locul al doilea la categoria Expediţii Rutiere (firme cu capital românesc) s-a clasat Orient Spedition, urmată de Fra Express, o companie de expediţii cu numai 20 de angajaţi, care ne-a atras atenţia luna trecută cu anunţul creşterii cifrei de afaceri de la 1,7 la 7,2 milioane de euro (+343%), iar pe locul al patrulea s-a clasat firma Gribex Spedition din Vaslui, cu capital moldovenesc de fapt, care lucrează atât pe piaţa din România, cât şi pe cea din Republica Moldova şi, mai nou, şi pe cea din Ucraina. Toate firmele premiate la această categorie au fost intervievate de revista Tranzit, iar articolele sunt prinse în această ediţie a revistei şi în următoarea.

Mai multe fotografii de la eveniment puteți vedea pe pagina de eveniment: