Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În competiția dedicată inovațiilor organizată de Tranzit s-au înscris anul acesta patru sisteme TMS: soluția inteligentă pentru gestionarea eficientă a flotelor auto FluxTrans de la Fluxer.AI, folosită de Filip, platforma TMS a viitorului de la Tracknamic folosită de Aquila, Transclarity, dezvoltat in-house de Blue Moon Trucks, și soluția Woop folosită de Luar și nu numai.

Unul dintre membrii juriului, managerul general ssender Romania, Bogdan Steliean, s-a declarat impresionat de unele dintre aceste soluții, deoarece au necesitat investiții de „doar“ 300.000-400.000 de euro, dar concurează cu succes cu softurile marilor expeditori sau producători europeni. De exemplu ssender, o soluție digitală asemănătoare cu Amazon, a investit circa 200 de milioane de euro într-un soft propriu și din totalul angajaților săi cam 40% sunt IT-ști. „Deci noi, dar și alte firme mari, investim enorm în astfel de soluții. Pe de altă parte, pe o piață ca cea din România, unde există circa 46.000 de firme de transport, este clar că fragmentarea e mare, că numărul firmelor mici e mare, iar acestea nu pot aloca astfel de sume pentru digitalizare, pentru a cumpăra ceva deja existent pe piață. Și atunci au dezvoltat sisteme proprii.“ Bogdan Steliean atrage atenția asupra faptului că în următorii ani nu se va mai putea face transport fără astfel de investiții, deoarece pentru a fi profitabil trebuie fie să crești tarifele – ceea ce este dificil în contextul actual – fie să scazi costurile fixe, eliminând excesele. Și tocmai aici își dovedesc utilitatea soluțiile digitale. De exemplu, dacă o statistică la nivelul UE arată că 14% din kilometrii de la internațional și 21% din cei de la intern sunt pe gol, firmele care reușesc o diminuare a procentului sunt din start mai profitabile decât competitorii.

„Dar și soluțiile de management al paleților și de interogare înscrise în competiție sunt impresionante, mai ales că au fost realizate cu resurse puține de personal și bani.“ În ciuda aprecierii de care s-au bucurat toate cele patru TMS-uri, numai unul putea fi câștigător al competiției Tranzit, iar acesta a fost FluxTrans.

FluxTrans este o platformă cloud-based accesibilă de pe orice dispozitiv cu conexiune la internet și browser, a cărei implementare este simplă din punct de vedere al hardware-ului, nefiind necesare echipamente de performanță înaltă, ci doar actualizarea lor. Soluția este flexibilă și se integrează ușor prin API cu alte sisteme terțe pentru preluarea și transmiterea de informații, și inclusiv cu  sisteme de telemetrie, pentru a extinde funcționalitățile software-ului și a spori precizia și controlul în gestionarea flotei.

Datorită FluxTrans comenzile se pot introduce rapid și ușor prin intermediul unei interfețe intuitive, iar informațiile necesare pot fi adăugate în câțiva pași simpli, reducând timpul. În acest fel nu mai este nevoie de experți în planificarea rutelor și camioanelor, care oricum sunt greu de găsit, deoarece sistemul oferă rute eficiente și coordonare fără a depinde de expertiză umană.

FluxTrans mai permite urmărirea în timp real a curselor și vehiculelor, oferind o imagine detaliată a stadiului operațiunilor, care ajută la identificarea rapidă a devierilor sau întârzierilor, datorită alertelor trimise automat, astfel încât să se intervină prompt pentru rezolvarea problemei.

Sistemul are și funcționalități de notificare și comunicare automată datorită cărora dispecerii și șoferii pot interacționa în timp real. Notificările automate asigură fluxul constant de informații, eliminând necesitatea apelurilor telefonice sau e-mailurilor. Transportatorul are acces la estimări precise și rapide ale timpului de sosire (ETA) și primește notificări automate pentru sosirile și plecările la/de la locațiile de încărcare/descărcare (pentru un flux eficient și bine coordonat al operațiunilor), precum și rapoarte concise și relevante referitoare la performanțele din exploatare (de folos în luarea unor decizii informate pentru optimizarea operațiunilor) și un calcul precis al costurilor, inclusiv al cheltuielilor indirecte (pentru a avea o imagine corectă asupra bugetului și a identifica oportunități de economisire).

H2 XCient, camionul cu hidrogen al coreenilor de la Hyundai, a castigat Premiul pentru Inovatie in industria camioanelor, oferit de juriul International Truck of the Year (IToY). Vehiculul este propulsat de un nou sistem de celule de combustie si este disponibil deja in Elvetia, dupa care va urma implementarea la scara larga in alte tari europene.

Premiul pentru Inovatie a fost acordat de acelasi juriu IToY (International Truck of the Year), un grup format din 25 de jurnalisti experimentati din cadrul principalelor publicatii specializate din Europa si Africa de Sud. Prin acordarea acestui trofeu, juriul recunoaste progresul tehnologic enorm pe care industria de vehicule comerciale l-a facut in ultimii ani. Premiul pentru Inovatie 2020 a fost inmanat catre Rolf Huber, Presedinte Hyundai Hydrogen Mobility, si Jihan Ryu, Vice-Presedinte Divizia de ingineri a Hyundai Motors Vehicule Comerciale, in cadrul targului de vehicule comerciale Solutrans, pe 20 noiembrie, la Lyon, in Franta.
Camionul cu hidrogen a primit 80 de puncte, insa votul nu a fost usor, avand parte de o concurenta puternica: Freightliner eCascadia, camionul autonom Vera al celor de la Volvo Trucks, Renault Trucks Optifuel Lab 3, gama Scania AXL de vehicule autonome si gama bazata pe propulsia cu hidrogen a americanilor de la Nikola, care a anun?at de curand ca pentru Europa a ales sa coopereze cu Iveco. Atuul lui H2 XCient l-a reprezentat parteneriatul diviziei Hyundai Hydrogen Mobility cu H2 Energy, Linde si Alpiq, pentru promovarea utilizarii hidrogenului ca o solutie de mobilitate verde in Elvetia si nu numai. Camionul respecta normele europene in vigoare si este propulsat de un sistem de celule de combustibil de 190 kW, care este format din doua celule de 95 kW, conectate in paralel. Multumita celor sapte rezervoare care stocheaza fiecare circa 35 kg de hidrogen la o presiune de 350 de bari, autonomia lui H2 Xcient este de 400 km. Potrivit regulilor IToY, fiecare dintre vehiculele nominalizate la Premiul pentru Inovatie trebuie sa aiba o masa totala autorizata de peste 3,5 tone, sa fie avansat din punct de vedere tehnologic si sa fie propulsat de un sistem alternativ sau cu un alt tip de combustibil fata de cel traditional. Daca nici unul dintre aceste criterii nu este indeplinit, in cursa mai pot intra vehiculele cu solutii avansate de conectivitate – inclusiv condusul semi-autonom sau cele cu servicii de asistenta avansate, asa cum este diagnosticul de la distanta.