Premiul Trailer Store a vândut anul trecut circa 130 de semiremorci Kässbohrer noi, din care 48 de basculante, 28 de trailere și platforme grele, 19 silo, 11 pentru containere, 7 cisterne și câteva prelate. Este un rezultat rezonabil, așa cum apreciază Eugen Stan, directorul general al companiei, dată fiind criza sanitară și provocările aduse de ea în economie în general și în transport în special, și faptul că piața românească de semiremorci a scăzut cu circa 30% față de 2019 și și-a schimbat și structura vânzărilor, în top fiind acum vehiculele de construcții.
Începutul de an a fost promițător, după care a urmat o scădere și o ușoară revenire spre final. Peste 90% din vânzări s-au realizat cu finanțare internă sau credit, dar a existat și un proiect prin IMM Invest, însă condițiile de finanțare, mai exact înăsprirea lor – avansul minim a urcat spre 20% – au constituit o piedică în calea vânzărilor, alături de faptul că multe achiziții s-au amânat în speranța că se vor realiza prin programul de granturi pentru investiții. În aceste condiții, și politica de stoc a companiei s-a schimbat, pentru a se reduce cât mai mult expunerea. Fabrica a lucrat o perioadă cu program redus, dar la final de an funcționa la capacitate, astfel că „suntem poate printre puținii producători capabili să livrăm în termen scurt vehicule specializate precum cisterne, trailere, silo ș.a., iar basculante am avut constant pe stoc și încă mai avem.“
02.10.2020
Ultimul număr: Octombrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit